logo F1online.sk

Vettel nadával na Cunodu, no uznal, že aj tak by neskončil oveľa vyššie

Sebastian Vettel
© Motorsport Images/Aston Martin
Milan Kubala
Milan Kubala31. 10. 2022

Sebastian Vettel predviedol v Texase majstrovskú jazdu, no o týždeň v Mexiku si ho všimol len málokto. Nemec sa väčšinu pretekov pohyboval v druhej desiatke, kde sa síce snažil, ale auto mu nedovolilo získať lepší výsledok.

Sebastian Vettel bol v špičkovej forme. V Singapure obsadil ôsme miesto, v Japonsku skončil šiesty. V Austine sa dokonca ocitol na čele pretekov a nebyť problémov pri pitstope, nakoniec mohol získať aj lepšiu ako ôsmu priečku.

Štrnáste miesto v Mexiku je preto pre Sebastiana Vettela sklamaním. “Bolo to náročné, boli sme skrátka príliš pomalí. Keď sa ocitnete v takej situácii, tak sa s tým ťažko niečo robí. Prvá časť pretekov mohla byť aj lepšia, ale celkovo sme neboli konkurencieschopní. Nerozumieme, ako je to možné, že v porovnaní s Austinom to bol taký rozdiel.”

Aston Martin bol v piatok pomerne optimisticky naladený. Vysoká nadmorská výška totiž minimalizuje aerodynamický hendikep britskej stajne, keďže monopost AMR22 má pomerne veľký odpor. Nakoniec sa však nič z optimistických predpovedí nepotvrdilo a zatiaľ ani nevedno prečo.

Sebastian Vettel štartoval šestnásty a hneď v prvom kole si polepšil o dve miesta. Až do svojho pitstopu v 37. kole jazdil za Kuan-jü Čouom. Vďaka skoršej zastávke sa mu Číňana podaril undercut, no Alfa Romeo mala lepšie tempo a s čerstvejšími a mäkšími pneumatikami sa opäť dostala dopredu. Aj vďaka kolízii Daniela Ricciarda a Júkiho Cunodu, ktorá mala nepriamy dopad na Sebastiana Vettela.

“Nemal som zlý štart a istý čas som sa rýchlostne dokázal držať áut okolo mňa. Potom sme sa však stali Cunodovou obeťou,” poťažkal si Vettel, ktorý musel za pomalým Japoncom výrazne ubrať. To pomohlo Alexovi Albonovi, ktorý sa nalepil na jeho zadné krídlo a na cieľovej rovinke ho poľahky predbehol.

“Zasraný Cunoda! To nie je možné, to je úplne na hovno!” čertil sa vo vysielačke Vettel. Po pretekoch doplnil: “S poškodeným autom sa vrátil na trať priamo predo mnou! To ma dosť zdržalo. Následne sa zo mňa stal ľahký cieľ.”

“V aute som sa necítil dobre a celé popoludnie som sa trápil. Odnášame si jediné pozitívum, že sme v boji o šieste miesto Pohára konštruktérov nestratili tak veľa bodov.” Alfa Romeo sa britskej stajni vzdialila len o jeden bod.

Lance Stroll po penalizácii z VC USA štartoval posledný. Na body pomýšľať určite nemohol, veď nakoniec boli od neho pomalšie len Haasy a, samozrejme, stálica na chvoste pelotónu Nicholas Latifi.

Stroll síce predviedol fenomenálny štart, keď sa z dvadsiateho miesta posunul až na pätnáste, no tým sa radostné okamihy skončili. “Celý víkend sme sa trápili s pneumatikami a chýbala nám rýchlosť,” vysvetlil postupný prepad. “Bolo to ťažké. Nebolo to dobré, pneumatiky sa nám drobili a nemali sme rýchlosť. Musíme pochopiť, čo sa vlastne stalo.”