logo F1online.skF1online.sk

Wolff: Na papieri vyzerá Mexiko dobre

Toto Wolff
© Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík27. 10. 2022

Aj keď si Lewis Hamilton nemyslí, že Mercedes ešte dokáže v záverečnej fáze sezóny „urvať“ nejaké víťazstvo, jeho šéf Toto Wolff nestráca optimizmus. V Mexiku budú tímy čeliť veľmi špecifickým podmienkam a hoci je tamojšia trať preslávená dlhými rovinkami, s Monzou či Spa toho má pramálo spoločného. Víťazí tu prítlak a práve toho má Mercedes dostatok.

Monopost W13 je tak trochu záhadou. Boli tu trate, ktoré mu mali vyhovovať, ale nevyhovovali a tiež okruhy, ktoré mu sedieť nemali, ale nakoniec na nich boli Lewis Hamilton a George Russell veľmi rýchli. Aj preto sa rozhodol šéf stajne pre opatrné vyjadrenie, hoci v jeho slovách cítiť nemalý optimizmus.

„Musím si zahryznúť do jazyka a vyhnúť sa nejakým odvážnym vyjadreniam,“ povedal pred VC Mexika Toto Wolff. „Párkrát v tomto roku som povedal, že by sme na tej či onej trati mali byť dobrí, no nakoniec tomu tak nebolo. Alebo sa stal pravý opak.“

„Na papieri však vyzerá Mexiko dobre. Naše auto s veľkým odporom by v riedkom vzduchu malo byť efektívne. Dúfam, že dáme Red Bullu zabrať,“ dodal šéf Mercedesu.

Znie to až trochu prekvapujúco, no okruh blízko mexického hlavného mesta nebol pre tento tím v posledných rokoch úspešným miestom. V posledných piatich sezónach sa Mercedesu podarilo zvíťaziť len jedenkrát, a to v roku 2019 zásluhou Lewisa Hamiltona.

Aj keď je táto trať preslávená dlhými rovinkami, paradoxne sa tu jazdí s veľmi vysokou úrovňou priľnavosti, a to práve kvôli redšiemu vzduchu v nadmorskej výške viac ako 2000 metrov nad morom. Veľmi dobre si tu historicky počínal Red Bull vďaka skvelej priľnavosti a motoru Honda, ktorý sa za týchto podmienok osvedčil. Max Verstappen tu vyhral hneď trikrát.

S novou generáciou monopostov sa však môže karta obrátiť. Paradoxne by sa tu mohol príliš silný odpor monopostu W13 ukázať ako výhoda.

„Naše auto má skrátka príliš veľký odpor. To je niečo, čo musíme pred budúcou sezónou vyriešiť,“ povedal Wolff. „Svoju rolu tu zohráva aj rozpočtový strop. Nemôžeme skrátka vyrobiť nekonečné množstvo súčiastok s nižším odporom vzduchu, ani stráviť veľa času vo veternom tuneli hľadaním riešení. Treba teda počkať do budúceho roka.“

Súvisiace články

Diskusia