logo F1online.sk

Trať v Singapure prejde zásadnou zmenou, ale iba na jeden rok

Marina Bay, Singapur, ilustračné
© Pirelli
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík19. 10. 2022

Veľká cena Singapuru je v kalendári bezkonkurenčne tou najdlhšou a fyzicky najnáročnejšou. Keď tu chceme odjazdiť predpísanú pretekovú dĺžku 305 kilometrov, zakaždým „koketujeme“ s dvojhodinovým časovým limitom. To by sa však malo v roku 2023 zmeniť.

Ako skrátiť pre niektorých neúmorný singapurský maratón? Toto podujatie je niektorými kritizované a niektorými oceňované za svoj charakter. Okrem toho, že piloti tu čelia najväčšej fyzickej výzve, majú tieto preteky charakter vytrvalostných. Objavila sa informácia, že by sa mohla (podobne ako v Monaku) skrátiť vypísaná dĺžka pretekov.

V roku 2023 sa však tento problém vyrieši akosi sám. V Singapure sa totiž bude renovovať oblasť známa ako The Float, kde má vzniknúť nový zábavný areál. Práce začnú v marci budúceho roka a prinesú so sebou zaujímavú novinku. Technickú sekciu medzi šestnástou a devätnástou zákrutou nebude možné využiť.

Trať tak za pravotočivou štrnástou zákrutou bude pokračovať rovno a vznikne takmer 400-metrová rovinka medzi pätnástou a pravotočivou dvadsiatou (po novom šestnástou) zákrutou. Vynecháme tak slávne miesto, na ktorom Nelson Piquet Jr. v roku 2008 úmyselne havaroval, aby tak otvoril cestu za víťazstvom tímovému kolegovi Fernandovi Alonsovi a tiež nebudeme jazdiť pod slávnou tribúnou.

Podľa prvotných simulácií sa kvalifikačný čas na kolo zníži na 1:27.7 s, kým v tomto roku zajazdil na osychajúcej trati Charles Leclerc čas 1:49.4 s. Taktiež sa skráti dĺžka okruhu na 4 928 metrov a počet kôl sa zvýši zo 61 na 63.

Ak sa vám táto zmena pozdáva, príliš sa netešte. Po dokončení prác by sme sa totiž v roku 2024 mali vrátiť na pôvodné usporiadanie, ktoré dôverne poznáme.