Čaká nás boj o pódiá, avizuje pred Singapurom Shovlin
Na rozdiel od talianskej Monzy by mal okruh Marina Bay Mercedesu typologicky vyhovovať oveľa viac a ak pôjde všetko ako po masle, nejaké pódium by z toho klapnúť mohlo. Adeptov na „bedňu“ však bude neúrekom. Okrem tradične dominujúceho Red Bullu Maxa Verstappena a jazdcov „strieborných šípov“ si bude na umiestnenie v TOP3 nepochybne brúsiť zuby aj Ferrari, McLaren či Aston Martin. Andrew Shovlin zostáva napriek tomuto faktu optimistický a verí, že spomedzi zmienených tímov „druhého sledu“ bude ťahať za nitky celok z Brackley a Brixworthu.
Na Veľkej cene Talianska to bolo v prípade Mercedesu len o minimalizovaní škôd. V Monze mali navrch tímy ako Williams či Ferrari, ktoré síce nedisponujú až takou dávkou prítlaku, no zato sú nesmierne rýchle na rovinkách.
Singapur, donedávna jeden z najpomalších a najtechnickejších okruhov kalendára, kde hrá prítlak hlavnú úlohu, bude presným opakom Talianska. Mercedes, ale aj taký McLaren či Aston Martin, by sa tak na Marina Bay mali prinavrátiť do popredných pozícií a teoreticky sa zapojiť do boja o pódiá, v čo dúfa aj technický riaditeľ „meďáku“ Andrew Shovlin.
„Určite v to dúfame!“ prezradil pre médiá Shovlin. „Nazdávame sa, že auto bude v Singapure fungovať lepšie, keďže sa jedná o okruh s maximálnym prítlakom. Na tratiach s vysokým prítlakom, akými sú Barcelona, Budapešť a dokonca aj Zandvoort, fungovalo auto pomerne dobre a predviedli sme dosť silný výkon.“
„Verím, že budeme v Singapure o niečo rýchlejší [než v Monze] a zapojíme sa do boja o pódiové umiestnenia. Trať však prináša niekoľko jedinečných výziev a taktiež sa v tomto roku zmenilo aj jej usporiadanie.“
„Na konci kola bola odstránená sekvencia štyroch zákrut, ktoré boli na mieste, kde predtým viedla trať popod tribúnu cez hotel. Táto sekvencia je teraz preč, následkom čoho máme trochu dlhšiu rovinku, ktorá mierne zmení fungovanie pneumatík.“
„Množstvo energie prúdiacej pneumatikami bude menšie, no jazdí sa po abrazívnom asfalte. V Singapure budú k dispozícii tri najmäkšie zmesi, takže z hľadiska životnosti pneumatík pôjde o náročné preteky, a to aj preto, že sa jedná o hrboľatý a pouličný okruh. Navyše sa jazdí v noci. Stojí pre nami veľa výziev, s ktorými sa musíme popasovať, ale ideme tam plní optimizmu a s cieľom zaznamenať dobrý výsledok,“ dodal Shovlin.