logo F1online.sk

De la Rosa ako spojenec Alonsa v Aston Martine? Nový ambasádor tímu to odmieta

Pedro de la Rosa
© Aston Martin
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík13. 10. 2022

Aston Martin vo štvrtok zaujal nečakaným stanoviskom. Do úlohy ambasádora stajne najali bývalého španielskeho pretekára Pedra de la Rosu. Ten nebude so svojím krajanom Fernandom Alonsom pracovať po prvýkrát, takže je prinajmenšom zaujímavé, že do tímu prichádza práve teraz, pár týždňov pred príchodom Alonsa do Silverstone.

Dvaja španielski pretekári majú za sebou spoločnú minulosť, keď de la Rosa pôsobil ako testovací pilot v McLarene a neskôr aj vo Ferrari práve v dobe, keď tam jazdil Alonso. Aj preto sa automaticky núka otázka, či je angažovanie de la Rosu Aston Martinom náhoda.

Podľa oficiálnych informácií by mal mať Pedro v Silverstone na starosti mediálne a marketingové povinnosti. Bude tiež asistovať pri tvorbe juniorského programu. Môže však nejakú úlohu zohrať aj vo vzťahu medzi tímom a jeho novou hviezdou?

„Nemyslím si, že práca s Fernandom je náročná. On je iba veľmi úprimný a čestný,“ povedal de la Rosa. „Skutočnosť, že angličtina nie je jeho rodný jazyk, z neho niekedy robí drsniaka, keď sa snaží veci opísať. Je však veľmi úprimný. Hovorí vám len to, čo cíti v aute, v tíme a ako sa stať konkurencieschopným.“

„Keď mu teda presne poviete, čo sa deje a hovoríte mu pravdu, nikdy s ním nebudete mať problém. Akonáhle sa pred ním budete snažiť určité informácie skryť alebo on bude mať pocit, že sa snažíte niečo zatajiť, budete mať problémy.“

„Je to veľmi súťaživý človek, taký je on. Ak ste rovnako súťaživý ako on, nebudete mať s Fernandom žiadny problém,“ dodal de la Rosa.

Čo však ich spoločné väzby? Nesnažil sa Aston Martin jeho angažovaním len predísť potenciálnym problémom, urobiť gesto dobrej vôle a pre istotu do tímu prilákať niekoho ako „spojku“? Podľa slov samotného Pedra to tak určite nie je, ale keby to tak aj bolo, istotne by sa k tomu nepriznal.

„Prichádzam do tímu ako ambasádor a zatiaľ neexistujú žiadne plány, že by som mal pôsobiť ako akási spojka medzi tímom a Fernandom, prípadne iným jazdcom,“ prehlásil de la Rosa.

„V porovnaní s úlohou pilota je najväčší rozdiel v tom, že sa nebudem podieľať na technických rozhodnutiach, prípadne iných podobných rozhodnutiach. Niečo také v pláne nie je. Úprimne povedané, ani sám neviem, ako sa moje úlohy vyvinú smerom do budúcna. Dúfajme, že toto je prvá kapitola veľmi, veľmi dlhej knihy plnej zaujímavých kapitol,“ dodal de la Rosa.