Mercedes predstaví v Austine posledný upgrade, môže byť veľmi významný | Magazín F1 - F1online.sk

Mercedes predstaví v Austine posledný upgrade, môže byť veľmi významný

fotka k článku undefined
zdroj: LAT Images/Mercedes

Posledné vylepšenie Ferrari prišlo v Japonsku, posledný upgrade Mercedesu je naplánovaný do Austinu. Vývojové programy jednotlivých tímov sa končia a tieto záverečné upgrady sú väčšinou nasadzované s výhľadom na nasledujúci rok. Inak tomu nie je ani v prípade Mercedesu.

Čo sa ešte môžeme naučiť a čo z toho môžeme použiť aj v budúcom roku? Takto premýšľajú tímy v záverečných fázach tohtoročného vývoja. Súčiastky a vylepšenia, ktoré nebudú môcť nasadiť v roku 2023, sú skrátka plytvaním zdrojmi.

Čo teda predstaví Mercedes v Austine? Podľa šéfa traťových inžinierov stajne Andrewa Shovlina budú mať za cieľ jednak zlepšiť aerodynamickú efektivitu monopostu, ale tiež znížiť hmotnosť a pomôcť pri vývoji monopostu W14 pre rok 2023.

„Je to náš posledný krok pri vývoji aerodynamického balíka monopostu. Dúfajme, že prinesie zlepšenie výkonnosti,“ povedal Shovlin.

„Dôležité však je, že sa pri každom kroku učíme stále viac a viac. Tieto poznatky si môžeme preniesť aj do budúceho roka. Taktiež sa nám podarilo znížiť hmotnosť niektorých komponentov, čo naše auto priblíži k hmotnostnému limitu,“ dodal.

Nevyzerá to teda ako málo významné vylepšenie. Navyše, hoci sa to nezdá, Austin by mohol monopostu W13 vyhovovať najviac spomedzi štvorice zostávajúcich okruhov. Ľahší a aerodynamicky efektívnejší monopost určite zvyšuje šance Mercedesu na úspech. V tíme určite vedia, čo tvrdia o tomto vylepšení simulácie, len to nechcú prezradiť.

„Je pre nás veľmi ťažké predpovedať, ako na tom budeme. V Singapure bol Lewis nesmierne blízko k pole position, kým v Suzuke mali oba monoposty veľkú stratu na čelo. Naše pretekové tempo je v súčasnosti pomerne kvalitné. Keď urobíme ďalší krok, snáď nás to môže dostať do bitky s Ferrari a Red Bullom, ale kvalifikáciu je pre nás veľmi ťažké predikovať,“ hovorí Shovlin.

„Ako som však už povedal, je to z veľkej časti o učení a určite do toho dáme v posledných štyroch pretekoch všetko,“ dodal šéf traťových inžinierov Mercedesu.