logo F1online.sk

Alonso bol po ďalšej internej porážke mrzutý: Možno mi nefungoval mikrofón

Fernando Alonso
© XPB Images/Alpine Media
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík12. 10. 2022

Asi by ste na štartovom rošte márne hľadali jazdca, ktorý by mal takého bojového ducha ako Fernando Alonso. Tento muž skrátka nenávidí akúkoľvek formu porážky a urobí všetko, aby vyhral. Napriek skvelému výsledku Alpinu v Japonsku bol dvojnásobný šampión po pretekoch trochu mrzutý.

Na vode v Singapure Fernando predviedol svoju triedu, keď v kvalifikácii skončil piaty a v pretekoch tlačil na Landa Norrisa, ktorý nakoniec skončil štvrtý. O dobré umiestnenie ho však pripravila ďalšia porucha.

V Japonsku bol Alpine v dobrej forme a španielsky matador sa zdal byť od počiatku víkendu rýchlejší než jeho tímový kolega Esteban Ocon, na ktorého sa napriek početným vypadnutiam bodovo doťahoval. V rozhodujúcom momente v Q3 však Francúz zajazdil lepší čas a lepšie zvládol aj samotné preteky, keď skončil štvrtý a získal cenných dvanásť bodov. Alonso naproti tomu musel v pretekoch zápasiť, aby si vôbec udržal siedme miesto, z ktorého štartoval.

Keďže bol tímový kolega Esteban Ocon vpredu, dostal pri prezutí na pneumatiky do prechodných podmienok prednosť. Alonso tak musel zostať na trati dlhšie a tým stratil hromadu času.

Vďaka odvážnej stratégii s dvomi zastávkami však nakoniec takmer prekonal šiesteho Sebastiana Vettela. Keby v Alpine (alebo na riaditeľstve pretekov) spočítali zostávajúce kolá správne, mohol to Alonso určite zvládnuť na šieste miesto. Chýbalo mu v podstate len jedno kolo. Napriek tomu nebol po pretekoch spokojný.

„Nevyšlo nám to strategicky,“ priznal Alonso sklamane po pretekoch. „Neustále robíme nesprávne rozhodnutia. Najprv sme zastavili a prezuli na intermediálky ako poslední, čím sme stratili dve pozície.“

„Potom sme pri druhej zastávke prišli do boxov príliš neskoro, keď do konca zostávalo už iba šesť kôl. Skončil som tak na rovnakej pozícii, na akej som jazdil predtým. V oboch prípadoch som žiadal skoršiu zastávku, ale dnes mi možno nefungoval mikrofón,“ dodal Alonso sarkasticky.

Na obranu Alpinu, neboli jediní, ktorí si mysleli, že sa odjazdí ešte jedno kolo. Fernando však ani na otázky o dôvere k tímu neodpovedal úplne jednoznačne. „Mali sme zastaviť tak desať, jedenásť alebo dvanásť kôl pred koncom. Ako som povedal, neviem, čo robili, no nakoniec sme šesť kôl pred koncom zastavili. Prišli sme o svoju príležitosť,“ povedal Alonso vyčítavo.

Športový riaditeľ Alpinu Alan Permane v tomto smere prijal časť zodpovednosti. Priznal, že áno, Alpine mohol zastaviť skôr, jednak však v tíme kalkulovali s jedným kolom navyše a tiež správne počítali s tým, že Alonso by sa skoršou zastávkou prepadol hlbšie do poľa a tým pádom by musel predbehnúť viac súperov.

„Pri spätnom pohľade áno, mohli sme zastaviť skôr. Neuvedomili sme si však, aké ľahké bude predbiehanie súperov. Hovoril o tom a pýtal sa, či by sme nemali uvažovať o ďalšej zastávke. Musel by však predbehnúť päť áut, čo podľa nás nebol dobrý nápad,“ bráni svojich stratégov Permane.

„Myslím, že potom zastavil Čou a bol o nejakých päť sekúnd na kolo rýchlejší. Vtedy sme si povedali, že pôjdeme do toho. Keby však preteky trvali o kolo dlhšie, čo podľa mňa aj mali, tak by bol pred Sebastianom,“ dodal Permane.