Podľa Vettela sú jazdci a tímy nútení jazdiť na intermediálkach: Dnes sme mali šťastie
Ak sa niekedy budete cítiť na tomto svete zbytočný, spomeňte si na modro označené pneumatiky do prudkého dažďa, povedal po Veľkej cene Singapuru komentátor Števo Eisele. A veruže je to tak. Tieto pneumatiky sú totiž absolútne nepoužiteľné a po dnešku sa z tak trochu verejného tajomstva stal fakt. Podľa Sebastiana Vettela tieto gumy skrátka nie sú dostatočne dobré.
Podmienky na trati sa v posledných piatich minútach pred štartom rapídne zhoršili. Tímy musia najneskôr päť minút pred štartom rozhodnúť, aké obujú pneumatiky a riaditeľstvo pretekov zas musí povedať, či nás čaká pevný alebo letmý štart, ktorý povedie bezpečnostné vozidlo.
O 6:55 nášho času boli podmienky dostatočne dobré na intermediálky i na pevný štart. Podľa dostupných informácií sa však za necelých desať minút rapídne zhoršili, dážď zhustol a nasledoval chaos. Na trati bolo skrátka príliš veľa vody, čo možno prisúdiť aj okruhu, keďže odvodové kanáliky v Suzuke skrátka nie sú schopné odviesť dostatočné množstvo vody. To a tiež pneumatiky spôsobili nebezpečnú situáciu zo štartu pretekov.
„Mal som skvelý štart, ale potom nebolo kam uhnúť. Na ľavej strane trate som dostal aquaplaning, kolidoval s Fernandom, stratil kontrolu a roztočil sa. Vyzeralo to, že je po pretekoch. Na záver sme však s tímom ukuli plán prezuť hneď na intermediálky a fungovalo to,“ povedal po pretekoch pilot Aston Martinu Sebastian Vettel.
„Podľa mňa je však po dnešku najdôležitejšie, že sa v týchto podmienkach nič nestalo. Na trati sa objavil traktor, ktorý tam nemá čo robiť, zvlášť pri takejto viditeľnosti a pneumatikách. Boli sme skrátka nútení obuť intermediálky, pretože gumy do prudkého dažďa skrátka nie sú dostatočne dobré a sú príliš pomalé. Toto všetko sú veci, z ktorých sa musíme poučiť a nabudúce to zlepšiť.“
„Možno sme si udalostí spred ôsmich rokov dostatočne nezapamätali. K tejto situácii viedlo veľa vecí. V prvom rade sa celý rošt ocitol na nesprávnych pneumatikách, čo je vina nás všetkých a zároveň nikoho, pretože sme sa všetci ocitli pod tlakom. Máme intermediálky, ktoré sú omnoho rýchlejšie než pneumatiky do prudkého dažďa. Tie sú určené na tieto podmienky, ale sú také pomalé, že vás to núti do prechodných gúm. Toto potrebujeme zlepšiť. Nie sme schopní pretekať, keď je na trati voda, pretože ani drenáž zrejme nie je dosť dobrá, čo taktiež vieme roky. Jedna vec nadväzuje na druhú, prišla nehoda a viditeľnosť bola nulová, takže máme šťastie, že sa nič nestalo,“ doplnil Vettel pre Sky.
Byť po prvom kole úplne na chvoste a zakončiť preteky so ziskom ôsmich bodov je však určite úspech. Seb sa úplne na konci bránil pred Fernandom Alonsom, ktorý sa rozhodol prezúvať. Napokon o mikroskopických jedenásť tisícin sekundy uspel, čo Aston Martin v Pohári konštruktérov priblížilo k šiestej Alfe Romeo. Na švajčiarsky tím momentálne strácajú už len sedem bodov.