logo F1online.sk

Binotto: Štyri milióny? Za to zaplatíme 70 inžinierov

Mattia Binotto
© Scuderia Ferrari Press Office
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík4. 10. 2022

Debata o rozpočtovom strope je opäť tu. Po tom, čo sme v lete počúvali o inflácii a energiách, teraz sú témou číslo 1 Red Bull a Aston Martin. Tieto dva tímy totiž majú byť podľa medializovaných informácií hlavnými hriešnikmi poslednej kauzy, v ktorej sú najhlasnejšími kritikmi Mercedes a Ferrari. Tí volajú po tvrdom potrestaní každého porušenia rozpočtového stropu.

Aký je rozdiel medzi zásadným a menej zásadným prekročením rozpočtového stropu? Celé mesiace sme hovorili o tom, že za menšie prekročenie nehrozí žiadny veľký postih. Podľa pravidiel je menším prekročením suma do piatich percent z výšky rozpočtového stropu, čo znamená sumu 7,5 milióna dolárov.

Za ten čas sa objavili rôzne správy. Podľa niektorých prekročil Red Bull rozpočtový strop o viac ako päť percent, podľa niektorých o menej ako päť percent, podľa samotného tímu nedošlo k žiadnemu prekročeniu. Predsa len však aj Helmut Marko naznačil, že medzi jeho tímom a FIA mohol nastať rozpor ohľadne výkladu finančných predpisov. Ak im vraj federácia nedá za pravdu, mohli by byť „mierne“ nad limitom.

Takého šéfa Ferrari Mattiu Binotta to však neuspokojilo. Prehlásil, že aj mierne porušenie rozpočtového stropu môže mať zásadný vplyv na vývoj v šampionáte.

„Rozhodne je škoda, že o tom hovoríme až teraz v októbri nasledujúcej sezóny, pretože okrem dôsledkov na minuloročný šampionát to má význam aj pre ten aktuálny,“ povedal Binotto pre Sky Italia, na ktorý odkazuje portál Motorsport.com.

„Než vynesieme súdy, počkajme si do stredy (v tento deň má FIA udeľovať desiatke tímov certifikáty o splnení pravidiel v roku 2021, pozn. red.), ale nech už hovoríme o akejkoľvek sume, aj keby to boli len štyri milióny, čo sa stále považuje za menšie porušenie, tak štyri milióny nie sú vôbec málo,“ prehlásil boss Ferrari.

„Štyri milióny predstavujú nové diely z vývoja v priebehu celej sezóny. Štyri milióny znamená dodatočných 70 ľudí v technickom oddelení, ktorí môžu prísť s riešeniami ekvivalentnými pol sekundy na kolo. Aj keď to je teda považované za menšie porušenie rozpočtového stropu, o drobných tu určite nehovoríme.“

„Hovoríme tu o pol sekunde, ktorú si môžete preniesť aj do ďalších sezón, pretože hoci to bolo v roku 2021, prinesie to konkurenčnú výhodu aj na roky 2022 a 2023, takže je to dôležité. V stávke je dôveryhodnosť celého športu,“ dodal Binotto.