logo F1online.sk

Boli sme príliš optimistickí, hodnotí koncept Mercedesu Shovlin

Lewis Hamilton
© Twitter/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík26. 9. 2022

Aj majster tesár sa niekedy utne. Mercedes v posledných rokoch vo Formule 1 vládol, no prechod do novej éry nezvládol najlepšie. Príhodné sú slová hlavného technického riaditeľa stajne Jamesa Allisona, ktorý pred sezónou povedal, že „jeden či dva tímy pristúpia k novým pravidlám celkom nesprávne“. Paradoxne sa k nim zaradil aj jeho vlastný mančaft, čo v Brackley priznávajú.

Extrémny dizajnový koncept „bez bočníc“ Mercedesu začiatkom sezóny zaujal asi najviac. Tím však mal s autom od úvodu problémy. Napriek tomu sa však pokúšali o optimizmus, vraj to pár pretekov potrvá, ale inžinieri tomuto dizajnu úplne dôverujú. Ako sa však ukázalo, táto ulička bola slepá.

„Všetky nadobudnuté poznatky sú pre nás cenné, ale radi by sme si ich nechali v tíme,“ povedal šéf traťových inžinierov Mercedesu Andrew Shovlin. „Bola to veľmi zaujímavá cesta. Myslím si, že sme boli príliš optimistickí pri predstave toho, ako s týmto autom jazdiť a operovať. Nami navrhnuté auto malo ohromný prítlak pri jazde blízko k zemi, ale vyskytlo sa veľa problémov pri jeho prevádzkovaní.“

„Nie je žiadnym tajomstvom, že tímy sa s monopostmi snažili jazdiť vyššie, aby si tak lepšie poradili s hrboľmi na trati a zamedzili nárazom do zeme, ktoré vás pripravujú o prítlak.“

„Pri pohľade na vyváženie auta naprieč spektrom rôznych rýchlostí a v rôznych fázach zákrut treba povedať, že nemalo dostatočnú výkonnosť. Nejde len o to, že prítlak bol rozložený do nesprávnych miest, toto auto jednoducho výkonnostne zaostáva. Je teda množstvo oblastí, na ktorých sme museli zapracovať,“ priznáva Shovlin.

„Naše sústredenie sa v tomto roku relatívne skoro obrátilo na učebný proces. Chceme sa uistiť, že v budúcom roku budeme opäť konkurencieschopní. Nie sme tam, kde by sme chceli byť, ale smer cesty vyzerá byť správny. Tvrdo pracujeme na tom, aby sme sa pokúsili zlepšiť,“ dodal.

Súvisiace články