Motorsport.com: Ferrari privezie do Singapuru balík vylepšení, nebude posledný | Magazín F1 - F1online.sk

Motorsport.com: Ferrari privezie do Singapuru balík vylepšení, nebude posledný

fotka k článku undefined
zdroj: Scuderia Ferrari Press Office

Talianska edícia portálu Motorsport.com sa nemýlila, keď tvrdila, že Ferrari vykoná na Monze porovnávacie testy svojej podlahy. Po skončení talianskeho víkendu prišli s ďalšími informáciami. Tie sa týkajú vývoja vo Ferrari a ďalších plánov tohto tímu. Motorsport.com a jeho reportér Franco Nugnes tvrdia, že Ferrari chystá v tejto sezóne ešte dva balíky vylepšení.

„Pozitívne signály z Veľkej ceny Talianska vedú tím z Maranella k tomu, aby pokračoval vo vývoji monopostu F1-75 v rámci stanovených plánov. Rozpočtový strop im umožňuje predstaviť dva ďalšie balíky vylepšení; prvý na Veľkej cene Singapuru, kde uvidíme vylepšenia podlahy a krídel; druhý na Veľkej cene Mexika. Scuderia má jediný cieľ, prerušiť hegemóniu Red Bullu a vrátiť sa k víťazstvám,“ začal svoju rozpravu na stránkach talianskej edície portálu Motorsport.com Franco Nugnes.

Ten bol už tradične veľmi optimisticky ladený. Ferrari má za sebou úspešné predstavenie na domácej Veľkej cene Talianska, odkiaľ jazdci odchádzali pozitívne prekvapení tempom monopostu F1-75.

„V Taliansku sa červené monoposty opäť chytili nite, po ktorej dokázali až do pretekov na Paul Ricard vyťažiť maximálny potenciál monopostu. Táto niť sa však následne stratila. Na jednej strane tu bol pokrok Red Bullu, na druhej zmätenie vedenia tímu medzi podujatiami v Maďarsku a Holandsku ohľadne nečakane vysokej degradácie pneumatík,“ píše Motorsport.com.

Ferrari je podľa všetkého citlivejšie na nastavenie svetlej výšky. Podľa zdrojov z FIA, na ktoré sa článok odvoláva, museli tímy v dôsledku technickej direktívy zvýšiť svoje monoposty o dva až tri milimetre, čo nie je zásadná zmena, ale na zvlnených tratiach ako Spa alebo Zandvoort to mohlo mať zásadnejší vplyv. Zavedenie technickej direktívy sa však stretlo s pochybnosťami okolo novej podlahy. Práve toto si potrebovali vo Ferrari vyjasniť.

„Monza pochybnosti rozptýlila a potvrdila, že podlaha predstavená na Paul Ricard je lepšia než tá predchádzajúca,“ píše Motorsport.com.

„Rozpočtový strop Ferrari stále umožňuje predstaviť dva balíky vylepšení: prvý uvidíme v Singapure, druhý v Mexiku. Okruh Marina Bay predstavuje skvelú príležitosť na prerušenie hegemónie Maxa Verstappena. V Maranelle majú dva týždne na to, aby doladili balík s vysokým prítlakom, ktorý umožní Charlesovi Leclercovi a Carlosovi Sainzovi excelovať v singapurskej kvalifikácii. Štartovať vpredu je na tomto okruhu extrémne dôležité, rovnako tak preniesť energiu do pneumatík. Simulácie sú viac ako optimistické a výkon v Monze priniesol potrebný impulz do trochu deprimovaného tímu,“ uvádza taliansky zdroj.

„Môžeme očakávať úpravy v oblasti podlahy a krídel, hoci sústredenie technického oddelenia sa teraz presmerovalo na rok 2023,“ dodáva Motorsport.com.