Wolff je spokojný: Som rád, že riaditeľ pretekov tentoraz nepodľahol tlaku | Magazín F1 - F1online.sk

Wolff je spokojný: Som rád, že riaditeľ pretekov tentoraz nepodľahol tlaku

fotka k článku undefined
zdroj: Twitter/Mercedes

Záver Veľkej ceny Talianska zanechal v ústach fanúšikov pachuť. Mnohí majú pocit, že ich FIA obrala o najzaujímavejšiu časť nedeľných pretekov. Avšak, či sa to niekomu páči, alebo nie, FIA tentoraz postupovala podľa vlastných pravidiel, zdôrazňuje Toto Wolff. Medzi riadkami máme čítať nasledovné: Presne takto sa mala skončiť aj minuloročná VC Abú Zabí a Lewis Hamilton mal byť osemnásobným majstrom sveta.

Veľké ceny Talianska 2022 a Abú Zabí 2021 mali veľa spoločného. V oboch sme boli svedkami veľmi podobných situácií, a hoci rozhodnutia riaditeľstva pretekov sa líšili, tak sme sa dočkali aj rovnakého víťaza: Maxa Verstappena.

Michael Masi napokon zaplatil za svoju chybnú interpretáciu pravidiel, keď sa snažil zdramatizovať záver ročníka. Keby sa taká napínavá sezóna, akú sme mali minulý rok, skončila podobne ako víkendové preteky v Monze, mnohí by boli sklamaní, ale mali by sme nespochybniteľného šampióna.

“Naozaj ma teší, že tu máme riaditeľa pretekov a jeho kolegov, ktorí dôsledne dodržujú pravidlá aj pod tlakom médií, fanúšikov a vôbec všetkých okolo, aby porušili pravidlá,” hodnotil posledné kolá veľkej ceny Toto Wolff. Tie už Hamiltonovi titul nevrátia, ale aspoň pripomenú, že rok 2021 mal mať iného majstra. “Abú Zabí aspoň dodalo FIA viac sebavedomia, aby uplatňovalo svoje pravidlá.”

Podľa šéfa Mercedesu teraz neexistujú žiadne pochybnosti o tom, že riaditeľ pretekov Niels Wittich konal správne. Na rozdiel od Michaela Masiho… “Je to veľmi jasné. Máme dané pravidlá, ktoré sú napísané čierne na bielom. Z mojej perspektívy a bez ohľadu na to, či som po Abú Zabí traumatizovaný alebo nie, dnes boli pravidlá uplatňované do bodky.”

“Na trati bolo auto, boli na nej maršáli a bol tam i žeriav. Preto nikomu nepovolili predbiehať. A keď sa všetky autá opäť zoskupili, tak sme už nemali dosť času na reštart,” vysvetľuje rakúsky biznismen.

Všetko síce prebehlo podľa pravidiel, ale z diváckeho pohľadu to malo od ideálu ďaleko. Toto Wolff súhlasí, no jedným dychom dodáva, že v prvom rade to treba vyriešiť v pravidlách.

“Ak nie sme spokojní s pravidlami a chceme mať bombovú šou, dve kolá pretekania a obrovské ródeo, tak ja som všetkými desiatimi za,” nebráni sa novým prístupom Toto Wolff. “Ale potom treba zmeniť pravidlá. Teraz by sme sa nemali sťažovať na nič z toho, čo sa udialo, pretože také sú pravidlá.”

Zmena pravidiel by vraj mohla prebehnúť celkom rýchlo. “Musíme sa sami seba spýtať, či chceme, aby preteky končili pod zelenými vlajkami. Ak áno, tak potom treba dospieť k riešeniu. Mohli by sme povedať, že ak by mal v posledných piatich alebo desiatich kolách na trať vyraziť safety car, tak vyvesíme červené vlajky, aby sme mali istotu, že na konci ešte budeme pretekať. Ak to bude v pravidlách, tak fajn. Myslím si však, že medzi športovými riaditeľmi sú múdrejší ľudia, ktorí tiež budú mať nejaké nápady.”