logo F1online.sk

Ferrari do Monzy chystá nové krídlo, porovnávacie testy i agresívnejšie mapovanie motorov

Carlos Sainz
© Twitter/Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík6. 9. 2022

Ako Ferrari na svojej domácej veľkej cene zareaguje na nedávne sklamania? Taliansky tím sa kvôli vlastným chybám i strate výkonnosti ocitá pod väčším tlakom práve v období, keď sa blíži najdôležitejšie podujatie tohto tímu v sezóne.

Okrem nových žltých tričiek príde Ferrari na domáce podujatie s úsilím zanechať čo možno najlepší dojem. Rýchlostný okruh v Monze by nemal byť miestom, kde by sa tohtoročný monopost F1-75 mohol predviesť v tom najlepšom svetle, ale partička z Maranella musí urobiť maximum, aby sa pred zrakmi domácich Tifosi predviedli v čo najlepšom svetle.

O novom zadnom krídle už na verejnosti prehovoril boss stajne Mattia Binotto. Tím ho chcel nasadiť už v Spa, ale inžinieri napokon zmenili názor. To sa v Monze už nestane.

„Určite nasadíme odlišnú špecifikáciu zadného krídla s menším odporom vzduchu. Rýchlosť ako taká teda nebude problémom,“ povedal Binotto.

„Starosti mi robí hlavne to, že sme už v tretích pretekoch po sebe nemali tempo. Ako tento víkend, tak v Maďarsku sme mali dobrú kvalifikáciu, ale v pretekoch samotných sme neboli dostatočne konkurencieschopní, a to vám život dosť skomplikuje. Nielen preto, že nemôžeme bojovať s Maxom o víťazstvo, ale tiež nie sme s našou rýchlosťou schopní udržať za sebou Mercedes.“

„Toto sú už tretie preteky za sebou, v ktorých sme nenaplnili náš potenciál. Musíme to čo najskôr vyriešiť, pretože do konca sezóny zostáva už len niekoľko podujatí,“ hovorí Binotto.

„Naším cieľom sú stále víťazstvá a chceme sa pokúsiť vyhrať každé preteky, tie v Monze nie sú výnimkou,“ dodal švajčiarsky rodák.

Zadné krídlo však nemá byť jedinou akvizíciou Scuderie na domácej trati. Podľa reportéra Franca Nugnesa z talianskej edície portálu Motorsport.com chce Ferrari v Taliansku skúsiť niečo odlišné.

„Je pravdepodobné, že vo voľnom tréningu vykoná tím porovnávacie testy medzi novou a starou podlahou, ktorá umožnila monopostu naplno využiť potenciál pneumatík. V Monze uvidíme konfiguráciu s nízkym prítlakom a tím nasadí agresívnejšie motorové mapy, veď radšej mať poruchu než zanechať pred domácimi fanúšikmi zlý dojem,“ uviedol Nugnes.

Zdá sa, že Ferrari chce urobiť krok späť, aby mohlo urobiť dva kroky vpred. Až do podujatia na Paul Ricard totiž išlo všetko hladko a práve vo Francúzsku predstavilo Ferrari upravenú podlahu. Môže byť táto zmena dôvodom náhlej straty výkonnosti v pretekovom tempe a zlej práce s pneumatikami? Práve to sa Ferrari podľa Nugnesa pokúsi zistiť.