Rosberg kritizuje Ferrari: Tímy F2 a F3 majú lepšie stratégie a pitstopy
Nedeľná Veľká cena Holandska vyšla na jednotku len Maxovi Verstappenovi, aspoň spomedzi top tímov. Mercedes zaplatil daň za nešťastné načasovanie fáz VSC a SC, a tiež strategické voľby, nuž a na zaváhania Ferrari si už pomaly zvykáme. Nico Rosberg si po pretekoch vzal na paškál taliansku stajňu.
Carlos Sainz bude po nedeli azda aj lobovať za zrušenie pravidla o povinnom nasadení dvoch pneumatikových sád, aby sa mohol snažiť jazdiť na jeden stint. V Zandvoorte sa totiž pri svojich mechanikoch zastavil trikrát, z toho dva pitstopy dopadli katastrofálne. Za nebezpečné vypustenie z boxov tak celkom nemohli mechanici, no chýbajúca pneumatika je už iná pesnička.
Čo sa vlastne pri tejto zastávke stalo? To už odhalilo pozorné oko fanúšika, ktorý si všimol, že mechanik s ľavou zadnou pneumatikou nestál na správnom mieste. Namiesto toho, aby bol na ľavej strane vzadu, bol vpravo vpredu, teda na úplne opačnom konci auta. Kým si svoju chybu uvedomil a pretlačil sa na svoju pozíciu, Sainz už desať sekúnd čakal “so založenými rukami”. A to Ferrari do nemoty trénuje pitstopy…
Čo hovorí na ďalšiu chybu Ferrari Nico Rosberg? Keď dostal túto otázku, najskôr len zagúľal očami a povzdychol si. “Ach, môj bože, a to Mattia Binotto neustále opakuje, že nie, nie, v tíme nepotrebujeme robiť žiadne zmeny. Všetko je vraj fajn,” pokrútil hlavou majster sveta z roku 2016.
Rosberg volá po zmenách v tíme, aj keď Binotto sa im bráni ako čert krížu. “Kedy konečne príde ten deň? Toto nie je možné. Dokonca aj tímy Formuly 2 a Formuly 3 majú lepšie stratégie a pitstopy ako Ferrari. Jazdec príde do boxov a pneumatika nikde. Ferrari raz bude musieť začať niečo meniť.”
“A okrem toho ich auto teraz trochu stráca, hlavne v pretekoch. Videli sme to v Spa a teraz opäť. Začínajú strácať, takže musia pokračovať vo vývoji, a to správnym smerom,” pokračoval bývalý pilot efjednotky.
Čo presne by Ferrari malo zmeniť? Fanúšikovia by zrejme najradšej poslali preč Mattiu Binotta ako toho najzodpovednejšieho… “Ľudia zvyknú hovoriť jednu vec: Binotto je inžinier, technik. Niekedy by nemuselo byť na škodu mať vedenie rozdelené na dve polovice: Jedna technická, druhá orientovaná na biznis a ľudí. Niektorí navrhujú takéto riešenie, no ja Binotta nepoznám dostatočne na to, aby som to mohol zhodnotiť,” pripúšťa Rosberg.
“Tak či onak, musí začať s personálnymi zmenami, kazí sa toho až príliš veľa. My keď komentujeme, tak v podstate len čakáme na moment, kedy to príde. Pri Ferrari vždy vieme, že ďalšia chyba je na obzore. To nie je dobré. Musia začať so zásadnými zmenami po personálnej stránke, resp. musia zmeniť to, ako fungujú,” odkázal do Maranella.