logo F1online.sk

Vettelovo kolo nechtiac pokazil Stroll: Nemal som tam šancu

Sebastian Vettel
© Motorsport Images/Aston Martin
Milan Kubala
Milan Kubala3. 9. 2022

Myslí už Sebastian Vettel viac na koniec sezóny a kariéry ako na svoje úlohy na trati, že opäť raz nepostúpil do druhej časti kvalifikácie, zatiaľ čo jeho kolega to dokázal? Nemec doplatil na predposlednú zákrutu, v ktorej vyšiel až mimo trať. Nebolo to však jeho vinou, bráni sa.

Na jednej strane je pravda, že Aston Martin má v tejto sezóne žalostné kvalifikácie, no v Zandvoorte to nemuselo platiť. A v prípade Lancea Strolla to ani neplatilo, keďže mladý Kanaďan sa dostal až do najlepšej desiatky.

Na druhej strane Sebastian Vettel bude štartovať devätnásty. Nehovorí však o jazdeckej chybe či zlyhaní, za jeho výjazd mimo trať mohlo niečo iné, resp. niekto iný. Jeden z jazdcov pred ním mal vraj v poslednej zákrute problémy a trať totálne zaprášil. Z palubných záberov vyplynulo, že to bol Vettelov kolega Lance Stroll.

“Na palubných záberoch môžete vidieť, že na ľavé predné koleso sa mi začína lepiť piesok. Myslím, že sa lepil aj na zadnú nápravu. Na vjazde do zákruty sa mi preň začali šmýkať všetky štyri kolesá,” opisuje zlomový moment, počas ktorého “nemal žiadnu šancu” zachrániť sa, Sebastian Vettel. Výlet do štrku bol vraj neodvratný, a s ním mu ušla aj šanca postúpiť do najlepšej pätnástky.

Naozaj sa s tým nič nedalo robiť? “V tej chvíli už očami sledujete nájazd do zákruty,” bráni sa štvornásobný majster sveta. “Musíte sa z toho skrátka pokúsiť vyťažiť maximum, využiť celú šírku trate.”

V samotnej zákrute ho “prekvapilo”, že “tak celkom” netrafil apex. “Samozrejme, teraz už viem prečo. Je to trápne a hlúpe, no z mojej pozície som nič nemohol spraviť inak. Je to naozaj škoda.”

Na rozvírený prach a piesok sa sťažoval aj Daniel Ricciardo, ktorý ho označil za jeden z dôvodov, prečo v závere stratil tak veľa času. Sebastian Vettel je presvedčený, že bez tohto momentu by pohodlne postúpil. “Do Q2 sme sa mohli ľahko dostať. V porovnaní s prvým kolom som zaznamenal obrovské zlepšenie, možno by sme sa prebojovali až do Q3. Zdalo sa, že auto nachádza čoraz viac gripu.”

Sebastianovi Vettelovi dávajú za pravdu jeho časy. V prvom sektore bol najrýchlejší zo všetkých. V druhom sektore mierne zaváhal, ale stále bol porovnateľne rýchly ako Lando Norris, ktorý sa nakoniec vyšvihol do najlepšej päťky.

Fialový čas v prvom sektore ho potešil. “Potom v druhom sektore som trochu zakopol, ale stále to bolo OK. Ako som povedal, ľahko by sme sa dostali do druhej časti, možno aj do tretej. Ale na keby sa nehrá…”

Iba Lance Stroll dokázal zužitkovať rýchlosť Aston Martinu, hoci nie stopercentne. Na začiatku Q3 sa na jeho monoposte objavil problém s hydraulickým tlakom, ktorý mu zabránil v tom, aby sa pokúsil získať ešte lepšiu štartovú pozíciu.

Vettel môže byť spokojný aspoň s tým, že po katastrofálnom piatku našiel niečo zo stratenej rýchlosti, hoci na výsledkoch sa to neodrazilo. “Hrali sme sa s niekoľkými vecami a tento víkend to vyzeralo lepšie. V sobotu zohralo dôležitú úlohu nové predné krídlo. Pár kôl som ho nastavoval a ku koncu tretieho tréningu už všetko išlo hladko.”

“Takže áno, je škoda, že sme to stratili v poslednom kole pre ten piesok… Žiaľ, horšie to už nemohlo byť načasované,” dodáva Vettel na margo “hlúpej” situácie. “Ale akceptujeme to a pokúsime sa vyťažiť čo najviac z nedele.” To bude veľmi ťažké. “Presne tomu sme sa chceli vyhnúť, aby sme vypadli tak skoro a štartovali úplne vzadu. Uvidíme, čo sa s tým dá robiť. Bude to ťažké, ale možno nám napadne niečo šikovné.”