logo F1online.sk

Hughes: Plány Porsche a Red Bullu narazili na prekážku a pravdepodobne stroskotali

Porsche, ilustračné
© Porsche News Room
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík2. 9. 2022

Celé mesiace sme písali a hovorili o Porsche a Audi. Dve nemecké automobilky z koncernu Volkswagen avizovali svoje úsilie o vstup do Formuly 1 po splnení určitých podmienok. Nováčikom sa v nových technických pravidlách pre motory platných od roku 2026 snažila FIA a Formula 1 čo najviac vyhovieť. Audi bolo spokojné a krátko po prijatí nových predpisov ohlásilo vstup. Naproti tomu Porsche, ako sa zdá, sa účasti v F1 vzďaľuje.

Už minulý víkend začali na verejnosť presakovať správy, že Red Bull a Porsche nie sú k dohode vôbec tak blízko, ako sme si mysleli. V istom okamihu to skutočne vyzeralo, že dohoda medzi rakúskym tímom a nemeckou automobilkou je už len formalitou, no ako sa zdá, zatiaľ sa nedokázali dohodnúť ani na základných otázkach.

„Plány Porsche na spojenie s Red Bullom narazili na veľkú prekážku a pravdepodobne stroskotali,“ uviedol renomovaný reportér Mark Hughes pre Motor Sport Magazine. „Existuje totiž rozpor medzi tým, na čom si Porsche myslelo, že sa dohodlo s Dietrichom Mateschitzom a tým, čo je Red Bull skutočne ochotný predať. Usiluje sa totiž o dohodu ohľadne Red Bull Powertrains a nie odpredaj pretekárskeho tímu alebo Red Bull Technology.“

Ani sa nechce veriť, že po mesiacoch rokovaní nie je vyjasnená taká dôležitá otázka, ale tiež je možné, že niektorá zo strán jednoducho zmenila názor.

Toto všetko sa odohráva v čase, keď (podľa viacerých zdrojov) Honda prehodnocuje svoje plány a v automobilke silnejú hlasy, aby sa v roku 2026 Japonci vrátili do Formuly 1. Na druhej strane, času nie je nazvyš. Ak totiž chcete byť na štarte sezóny 2026 ako dodávateľ pohonných jednotiek, musíte sa prihlásiť do polovice októbra. Ak to nestihnete, budete si môcť podať prihlášku najskôr na rok 2027 a nasl. Ako nás učí príklad Hondy z roku 2015, niečo také určite nechcete.

„Porsche a Honda sú v časovej tiesni. Porsche – malo spolupracovať s Red Bull Powertrains – nemá žiadnu pohonnú jednotku ani tím. Paradoxné je, že pohonná jednotka Audi bude vytvorená na niekdajšom vývojovom a výskumnom projekte Porsche spred pár rokov. Jeho vtedajšia pracovná skupina sa rozpadla a ďalším paradoxom je, že mnoho z jej pracovníkov napokon skončilo v Audi,“ uviedol Hughes.

Do 15. októbra musia dodávatelia pohonných jednotiek podpísať svoj záväzok a zároveň uviesť, ako bude ich motor označený. V čase určenia tejto podmienky však panovalo presvedčenie o vstupe Porsche a o Honde sa nevedelo takmer nič. Aj sám Hughes preto pripúšťa, že by sa F1 mohla stať v týchto požiadavkách flexibilnejšou alebo aspoň zmierniť časový tlak.

„Red Bull Powertrains nedávno prvýkrát naštartovalo svoj prvý motor a spoločnosť vo veľkom najímala ľudí z Mercedesu, Renaultu aj iných tímov. Toto je základ novej pohonnej jednotky pre rok 2026, ktorá mala byť pôvodne označená ako Porsche, ale ktorá môže byť označená aj ako Honda alebo Red Bull Powertrains,“ hovorí Hughes.

„A teraz do tohto mixu pridajte dianie v juniorskom tíme Red Bullu. AlphaTauri sa totiž chystá predať Pierra Gaslyho do tímu Alpine a nahradiť ho má hviezda IndyCar Colton Herta (ak mu to superlicencia dovolí). Môže to byť určitá predohra pre Michaela Andrettiho alebo tiež úsilie Red Bullu využiť marketingový potenciál amerického jazdca, najmä v čase, keď žiadny z juniorských pilotov Red Bullu nevyzerá byť pripravený na Formulu 1,“ dodal Hughes.

Súvisiace články