Bol výkonnostný prepad Ferrari len anomáliou? Binotto nevidí nádej | Magazín F1 - F1online.sk

Bol výkonnostný prepad Ferrari len anomáliou? Binotto nevidí nádej

fotka k článku undefined
zdroj: Scuderia Ferrari Press Office

Ferrari utrpelo v Belgicku zdrvujúcu porážku, ktorú bude len veľmi ťažko tráviť. Podľa Mattiu Binotta totiž nemuselo ísť o ojedinelý jav. Problémy Ferrari vraj nesúviseli s okruhom, čo tímu nedáva veľkú nádej, že sa na ďalších veľkých cenách dostane do svojej starej dobrej formy.

Pred začiatkom letnej prestávky Mattia Binotto chválil svoj tím za to, že v prvej časti ročníka dokázal držať krok s Red Bullom, najmä po výkonnostnej stránke. Šéf Ferrari vypočítal, že jeho stajňa už mohla mať na konte osem víťazstiev s tým, že ani na ostatných veľkých cenách by príliš nestratila.

Čo sa teda stalo v Belgicku? Sainz s Leclercom mali v kvalifikácii problémy so zahriatím pneumatík, v pretekoch zas s ich degradáciou. Čo je horšie, Max Verstappen bol rýchlejší na celom okruhu; Ferrari sa mu nedokázalo vyrovnať ani v technickom prostrednom sektore.

Mattia Binotto dostal po pretekoch otázku, aká veľká je nádej, že slabšie výkony Scuderie súviseli len s okruhom Spa-Francorchamps a na iných tratiach sa všetko vráti do starých koľají. “Myslím si, že nemáme žiadnu nádej,” povzdychol si. “Cez víkend sme videli skutočný rozdiel medzi nami a Red Bullom.”

“Myslím, že v Maďarsku boli od nás o trochu rýchlejší, čo bol úplne iný typ okruhu. Na ňom ste potrebovali množstvo prítlaku,” pripomína šéf Scuderie. Ak Red Bull ovládol preteky na Hungaroringu a v Belgicku, čo sú okruhy na úplne opačných koncoch spektra, tak sa dramaticky znižuje šanca, že Ferrari bude dominovať na trati, ktorá je niekde medzi nimi. “Red Bull bol rýchlejší než my z hľadiska celkovej efektivity, pretože v Spa potrebujete efektívnu aerodynamiku a pohonnú jednotku.”

“Okrem toho sme mali veľmi vysokú degradáciu pneumatík, na čo sa musíme pozrieť. Z hľadiska opotrebovania gúm boli silnejší. Takže si nemyslím, že by šlo o nejakú anomáliu. Momentálne sú skrátka rýchlejší než my,” komentuje výkon Red Bullu.

Vo Ferrari už môžu tohtoročný šampionát zabaliť. Charles Leclerc stráca na Maxa Verstappena 98 bodov. Taký nepriaznivý vývoj sa podarilo zvrátiť len jednému pilotovi v histórii: Ak by sme na ročník 1976 aplikovali súčasný bodovací systém, James Hunt by mal pred nehodou Nikiho Laudu rovnakú stratu ako dnes Charles Leclerc a napokon získal titul.

Zdá sa, že Max Verstappen bude mať veľmi príjemnú jeseň. Určite príjemnejšiu ako vlani. A hoci Mattia Binotto pripúšťa, že Ferrari je pomalšie ako Red Bull, rozostup sa podľa neho zmenší. “Na nasledujúcich pretekoch určite neuvidíme rovnaký rozostup ako sme videli v nedeľu. Spa je dlhá trať a vždy zväčšuje odstupy. Ak máte drobnú výhodu po stránke efektivity, tak na podobnom type okruhu bude znásobená.”

“Takže áno, dúfame, že na nasledujúcich veľkých cenách im budeme bližšie. Verím však, že majú o čosi rýchlejšie auto, no v nedeľu mala aj degradácia pneumatík obrovský vplyv na rýchlosť. Musíme to pochopiť a čím skôr nájsť riešenie, pretože na nasledujúcich pretekoch to bude dôležité,” uzavrel taliansko-švajčiarsky inžinier.