logo F1online.skF1online.sk

Nové zadné krídlo Aston Martinu neuvidíme na každom podujatí, tvrdí McCullough

Lance Stroll a Sebastian Vettel
© Motorsport Images/Aston Martin
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík19. 8. 2022

Tím Aston Martin predstavil na Veľkej cene Maďarska novú verziu svojho zadného krídla, ktoré okamžite upútalo značnú pozornosť konkurencie. Keďže podľa dostupných správ má toto riešenie „pečiatku“ od FIA, zdá sa, že sa tento tím voči pravidlám nijak neprevinil. Konkurencia v tomto momente už zrejme pracuje na napodobení jeho dizajnu a svoje ovocie prinesie najmä na okruhoch vyžadujúcich viac prítlaku. Z Aston Martinu znie, že toto zadné krídlo zrejme neuvidíme na každých pretekoch.

Aj keď tento dizajn stále sprevádzajú otázniky, keďže očividne generuje viac „špinavého vzduchu“, čo sa tvorcom pravidiel istotne nebude pozdávať, tak tento projekt má nateraz zelenú.

Hoci sa tento dizajn chváli tým, že prináša viac prítlaku bez väčšieho odporu vzduchu na rovinkách, v Aston Martine si nie sú istí, či ho budú schopní nasadiť vo všetkých pretekoch. Dôvodom sú náklady.

„Je to záležitosť rozpočtového stropu,“ povedal šéf pre výkonnosť Aston Martinu Tom McCullough. „Máme celý súbor zadných krídel, ktoré už sú vyrobené. Mnohé z nich sme už využili na rôznych okruhoch podľa požiadaviek na prítlak a odpor vzduchu. Prerobiť ich všetky vznáša otázku o pomere ceny a výkonu.“

Je zrejmé, že toto krídlo je najlepšie využiteľné na okruhoch s vyšším prítlakom, ako napríklad Zandvoort alebo Singapur. Pred nami sú však Spa a Monza, kde by toto krídlo síce mohlo byť taktiež efektívne, avšak za týmto účelom bude tím musieť prerobiť tie s nižším odporom, čo sa z finančného hľadiska nezdá také efektívne.

„Nové zadné krídlo predstavuje zvýšenie celkovej efektivity. Môže byť použité na rôzne úrovne prítlaku, takže pre nás je to čisto záležitosť obmedzenia nákladov,“ hovorí McCullough.

Ten tiež povedal, že ďalšie dobré nápady inžinierov zo Silverstone už na tohtoročnom monoposte neuvidíme, keďže tím sa naplno venuje vývoju toho budúcoročného. „V súčasnosti sa už naplno venujeme monopostu pre sezónu 2023. Ak premýšľate o väčších zmenách, tak v niektorých prípadoch potrebujete pri zmene filozofie absolvovať nárazové testy, čo stojí veľa peňazí. Môže to teda počkať,“ vysvetľuje McCullough.

„Musíte sa preto pozrieť na pomer ceny a výkonu s peniazmi, ktoré vám ešte zostali. Nechali sme si nejaký rozpočet na vývoj, ale auto sme dosť zmenili a rozvinuli ho,“ dodal.

Súvisiace články

Diskusia