Tímová réžia sa rozoberá viac mimo Ferrari ako vo vnútri, hovorí Mekies | Magazín F1 - F1online.sk

Tímová réžia sa rozoberá viac mimo Ferrari ako vo vnútri, hovorí Mekies

fotka k článku undefined
zdroj: Scuderia Ferrari Press Office

Kedy je vhodné siahnuť po tímovej réžii? Kedy je vhodný čas začať v titulovom boji uprednostňovať jedného pilota pred druhým? Nuž, pre tímy z čela poľa to je každoročne nemalý bolehlav. Také Ferrari už momentálne v boji o titul stráca 80 bodov, takže podľa mnohých tento bod už prepáslo. Na druhej strane, Laurent Mekies naznačuje, že v Maranelle sa o uprednostnení jedného pilota ani veľmi neuvažovalo.

80-bodová strata v jazdeckom a 97-bodová v konštruktérskom poradí dáva Scuderii pred zvyškom sezóny malé šance na zvrat. Na boxovom múre však v tomto roku mali niekoľko príležitostí, avšak nevyužili ich a tým aj odmietli šancu, aby Leclercova strata v boji s Verstappenom bola v tomto okamihu o niečo nižšia.

„Máte pravdu, keď hovoríte, že sa o tom viac diskutuje mimo Ferrari ako vo vnútri Ferrari,“ prehlásil pretekový riaditeľ tímu z Maranella Laurent Mekies. „Ale teraz vážne, v tejto otázke sme sa vždy vyjadrovali veľmi jasne. Naším cieľom je dosiahnuť najlepší výsledok pre tím. Ferrari je na prvom mieste.“

„Potom určite prídeme do bodu, keď si to postavenie v šampionáte vyžiada a budeme sa musieť sústrediť viac na jedného jazdca a dať mu prednosť pred druhým. To neznamená, že sa bude čakať na matematický bodový rozdiel, ale až príde sezóna do takého bodu, keď to budete považovať za správne,“ dodal Mekies.

Ferrari v tejto sezóne čelilo kritike pri mnohých svojich rozhodnutiach a interné rozhodovacie procesy boli jednou z nich. V Silverstone napríklad otáľalo s tímovou réžiou a Leclerc stratil pri jazde za Sainzom dosť času. Potom sa tím rozhodol pri vyslaní bezpečnostného vozidla povolať do boxov len Sainza, čím prakticky „zarezal“ Leclerca, ktorý bol v tom čase v šampionáte vyššie.

Takýchto príkladov pochybení a otáznikov by sme mohli vymenovať viac ako dosť. Jedným z nich bola aj Veľká cena Francúzska a záverečná zastávka Carlosa Sainza.

„V dnešnom športe je náročné pochopiť dôvody takej či onakej stratégie. Keby ste sa však mali vrátiť do času toho rozhodnutia, urobili by ste to presne tak, ako sme to urobili my a povolali Carlosa do boxov. Ako už bolo povedané, stratili sme v tomto roku dosť veľa bodov. Vyskytli sa problémy so spoľahlivosťou a tiež sa objavilo niekoľko ďalších vecí, v ktorých sa potrebujeme zlepšiť. Pracujeme na tom nesmierne tvrdo,“ hovorí Mekies.