logo F1online.sk

Renault zvažuje, že sa odvolá voči trestu

Cyril Abiteboul
© Renault
Milan Kubala
Milan Kubala7. 8. 2020

Teraz čakáme na ťah Renaultu. Jeho šéf Cyril Abiteboul prezradil, že Renault uvažuje o tom, že sa voči rozhodnutiu komisárov vo veci kopírovania brzdových kanálikov Mercedesu odvolá. Problém nevidí v rozhodnutí, ale vo výške trestu, ktorý bol udelený tímu zo Silverstone.

Racing Point prišiel “len” o 400-tisíc eur a pätnásť bodov v konštruktérskom šampionáte. Veľká cena Maďarska a Veľkej Británie už tak prísne posudzovaná nebola, Racing Point bol iba napomenutý. Toto rozhodnutie padlo o 9:30 a Renault dostal 24 hodín na to, aby sa rozhodol, či sa chce odvolať. V priebehu nasledujúcich 96 hodín musí potvrdiť, že do toho skutočne ide.

“Môžem potvrdiť, že zvažujeme, či sa odvoláme,” povedal Cyril Abiteboul v piatok na okruhu v Silverstone. “Obyčajne máme na to jednu hodinu, ale v tomto konkrétnom prípade máme kvôli jeho komplexnosti až 24 hodín, a potom 96 hodín na potvrdenie, či sa odvolávame alebo nie.”

“Kvôli tomu, že je to také komplexné, musíme pozorne zvážiť záujmy tohto športu a konzistenciu potrestania. Zaoberáme sa tým, či sa odvoláme voči sankcii, samozrejme, že nie rozhodnutiu,” upresnil zámer Renaultu jeho šéf.

Voči rozhodnutiu ako celku, ktoré uznalo Racing Point vinným, nemá Renault výhrady. “Prebieha konkrétna diskusia a protest mierený na jednu časť auta, brzdové kanáliky, predné a zadné. V tomto smere sme spokojní s tým, že komisári FIA potvrdili, že niektoré z týchto súčiastok porušujú športové pravidlá. Sú to športové pravidlá, ale v skutočnosti je to technická vec, ktorá sa ocitla v športových pravidlách.”

“So závermi sme spokojní. Myslím si, že otázka sankcie je otvorená na diskusiu a azda by sa o nej dalo diskutovať donekonečna. Budeme o tejto veci uvažovať, a pamätať na to, že výhodu, ktorá bola touto cestou získaná, budú mať celú túto sezónu. A je to značná výhoda,” vyslovil sa 42-ročný Parížan.

Abiteboul na záver zdôraznil, že je dôležité nebrať kopírovanie na ľahkú váhu. Je preto spokojný s tým, že FIA v piatok oznámila, že plánuje priškrtiť pravidlá ohľadom kopírovania riešení konkurencie.

“Myslím si, že je treba uznať, že to, čo Racing Point urobil, bol pre tento systém riadny šok. Musíme sa pozrieť na to, ako sa s tým vieme vysporiadať. Áno, kopírovanie bolo vždy súčasťou Formuly 1. Teraz ale technológia tak pokročila, že je možné robiť veci, ktoré predtým neboli možné. Pravidlá sa musia vyvíjať spolu s technológiami, ktoré vám umožňujú robiť veci, ktoré predtým neboli možné, a to s takou presnosťou, aká bola kedysi nevídaná.”

“Tešia nás vyjadrenia Nicholasa Tombazisa z dnešného rána o jeho záujme zaoberať sa touto vecou, a zaoberať sa ňou prísne. Musíme pochopiť, čo presne bolo za jeho vyhlásením. Preto si doprajeme viac času, kým sa rozhodneme, kam budú smerovať naše ďalšie kroky,” doplnil Abiteboul.