logo F1online.sk

Binotto potvrdil, že Ferrari po letnej prestávke nasadí nové ERS

Mattia Binotto
© Scuderia Ferrari Press Office
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík9. 8. 2022

V roku 2022 dôjde k zmrazeniu vývoja pohonných jednotiek, ktoré v nasledujúcich troch rokoch už nebude možné vylepšovať. Jediné zmeny, ktoré budú povolené, sú vylepšenia spoľahlivosti. V marci došlo k zmrazeniu tých najdôležitejších častí pohonnej jednotky, v septembri sa zmrazí aj vývoj hybridnej časti, čo pre tímy predstavuje poslednú príležitosť prísť s výkonnostným zlepšením.

Podobne ako vlani, aj teraz si Ferrari nechalo vylepšenie hybridnej časti pohonnej jednotky na neskoršiu časť sezóny. Od 1. marca už nie je možné nijak vylepšovať spaľovací motor, turbo, MGU-H, výfukový systém, palivá a mazivá. 1. septembra bude nasledovať zmrazenie vývoja riadiacej jednotky elektroniky, batérie a MGU-K.

Tímy tak ešte pred 1. septembrom môžu prísť s vylepšením hybridnej časti pohonnej jednotky, ktorá môže priniesť výkonnostnú výhodu najmä v pretekovom tempe. Šéf Ferrari Mattia Binotto teraz potvrdil, že jeho tím to aj urobí. Na otázku talianskej edície portálu Motorsport.com, či Scuderia nasadí po letnej prestávke nové ERS, švajčiarsky rodák odpovedal: „Áno, očakávame vylepšenie hybridnej časti pohonnej jednotky než príde zmrazenie vývoja. Pracujeme na tom, ale nebude to žiadny bod zlomu,“ povedal šéf Ferrari.

To tiež znamená, že piloti Scuderie budú po letnej prestávke čeliť ďalším penalizáciám za výmenu komponentov pohonnej jednotky.

Binotto sa vyjadril aj na adresu tohtoročnej pohonnej jednotky, ktorá ukázala dobrú výkonnosť, ale nedostatočnú spoľahlivosť. Sám Mattia bol kedysi šéfom motorového oddelenia Scuderie a svojich kolegov nevedel za ich prácu dostatočne vynachváliť. Uznal, že spoľahlivosť predstavuje problém, ktorý však jeho tím až tak neprekvapil, keďže zmrazenie vývoja nútilo inžinierov viac riskovať.

„Limity výkonnosti motora sme tlačili nad rámec normálneho plánu spoľahlivosti. Vedeli sme, že bude dôležité dotiahnuť sa na konkurenciu ešte predtým, než dôjde k zmrazeniu vývoja pohonných jednotiek. Vieme, že problémy so spoľahlivosťou môžete vždy vyriešiť neskôr,“ hovorí Binotto.

„To však neznamená, že sme na prvé preteky sezóny prišli s pomyslením, že náš motor je celkom nespoľahlivý. Tak to určite nebolo. V priebehu predsezónnych testov sme nemali žiadne problémy, avšak vedeli sme, že situácia nie je ideálna.“

„Okrem toho, problémy, ktoré sa objavili na trati, sa neobjavili pri simuláciách na dynamometri. Myslím si, že nepredvídateľné komplikácie sú pre nový projekt typické a treba s nimi počítať. Nie som teda úplne prekvapený tým, čo sa stalo,“ povedal Binotto, ktorý však svoje motorové oddelenie vyniesol do nebies.

„V minulom roku sa nám pri vývoji motora pre rok 2022 podarilo niečo, čo som počas mojich 25 rokov v Maranelle ešte nevidel. Je to príklad toho, čoho je tento tím schopný,“ prehlásil Binotto.