Krack: Na tohtoročnom aute pracuje už len malá skupina ľudí | Magazín F1 - F1online.sk

Krack: Na tohtoročnom aute pracuje už len malá skupina ľudí

fotka k článku undefined
zdroj: Motorsport Images/Aston Martin

Tím Aston Martin nepochybne patrí k najväčším sklamaniam tohtoročnej sezóny. Stajňa zo Silverstone však v ostatnom čase značne rozvírila vody, keď ukončil kariéru Sebastian Vettel, ktorého následne nahradil Fernando Alonso. Aké auto však dvojnásobný šampión dostane do rúk v budúcom roku?

Dizajn tohtoročného AMR22 sprvu zaujal dosť negatívne. Pôvodnú koncepciu inžinieri rýchlo zahodili a na Veľkej cene Španielska predstavili novú, ktorej podoba na Red Bull bola viac ako podozrivá. Ani tento kompletne zmenený dizajn však Aston Martinu príliš nepomohol posunúť sa vpred.

„Každý tím prináša na svoje autá vylepšenia a my na tom nie sme inak. V prvej fáze sezóny sme nasadili významné vylepšenia, ale všetko je relatívne. Ľudia si myslia, že upgrady nefungovali, pretože sme sa neposunuli vyššie v poradí. Vylepšenia fungovali, nie však dostatočne na to, aby sme sa dotiahli,“ povedal šéf stajne Mike Krack v rozhovore pre oficiálnu stránku tímu.

„Poradie neodzrkadľuje množstvo práce, ktorá sa vykonala na trati i v továrni v úsilí auto vylepšiť. Ľudia si neuvedomujú, koľko práce a úsilia stojí navrhnúť a vyrobiť tieto diely. Boli sme neprávom obviňovaní z kopírovania a nové zadné krídlo, ktoré sme priniesli na Veľkú cenu Maďarska, podčiarkuje našu schopnosť inovovať a získať výhodu pred konkurenciou vďaka vlastným nápadom,“ hovorí s hrdosťou šéf stajne.

V posledných piatich pretekoch však Aston Martin pozbieral tri desiate a jedno deviate miesto. Je teda jasné, že k výraznému posunu v Pohári konštruktérov nedošlo. Tím naďalej okupuje nelichotivé deviate miesto a sezóna sa zdá byť nadobro stratená, hoci 31-bodová strata na šiestu Alfu Romeo ešte nie je nedostihnuteľná.

Aston Martin však má omnoho vyššie ambície než šieste miesto. Sústredenie tímu je tak už nasmerované na rok 2023. „Síce musíme pokračovať v zlepšovaní výkonnosti AMR22 a stále na ňom pracuje malá skupina ľudí, no naša pozornosť sa už obrátila na AMR23.“

„V súčasnosti je naše sústredenie nasmerované na AMR23 už nejakú dobu, pretože toto auto musí fungovať hneď po vybalení. Nová sezóna a nový monopost predstavujú najväčšiu príležitosť posunúť sa pred našich súperov,“ povedal Krack.