logo F1online.sk

Ferrari to teraz bude mať ešte ťažšie, predpovedá Häkkinen

Carlos Sainz a Charles Leclerc
© Scuderia Ferrari Press Office
Milan Kubala
Milan Kubala5. 8. 2022

Júlové preteky v Anglicku, Rakúsku, Francúzsku a Maďarsku majú jedného spoločného menovateľa: Všetky mohlo vyhrať Ferrari. Premieňanie šancí však nie je veľmi silnou stránkou talianskeho tímu, čo sa odráža na fakte, že polovica z týchto potenciálnych víťazstiev mu ušla. Podľa Miku Häkkinena to treba nutne zlepšiť. V opačnom prípade by druhá polovica sezóny mohla byť pre fanúšika Ferrari ešte ťažšia než tá prvá.

Mohli by sme však polemizovať, či skutočne môže byť ťažšia. Najmenej príjemné je azda uvedomenie si, že sľubne rozbehnutá sezóna Scuderii opäť akosi uniká, na rozdiel od ročníkov 2017 a 2018 dokonca s monopostom, ktorý je z hľadiska rýchlosti stále minimálne na súperovej úrovni.

Do hodnotenia poslednej Veľkej ceny Maďarska sa v stĺpčeku pre Unibet pustil dvojnásobný majster sveta Mika Häkkinen. “Toto boli strhujúce preteky, ktoré ukázali, aká konkurencieschopná je dnešná Formula 1. Samozrejme, Max Verstappen má najrýchlejšie a najkonzistentnejšie auto, ale to podstatné je, že každý zo štvorice Russell, Leclerc, Sainz a Hamilton v istej fáze viedol preteky. Dialo sa toho toľko — Max sa dokonca roztočil —, že podľa mňa traja alebo štyria jazdci mohli vyhrať.”

Vyhral ich len jeden. Max Verstappen natiahol svoj náskok v šampionáte na 80 bodov. “Maxovo víťazstvo bolo ohromujúce, pretože musel štartovať na desiatom mieste a nájsť si cestu cez premávku. Spravil však všetko, čo potreboval, a jeho tím mu pripravil správnu stratégiu. Toto víťazstvo ukazuje, akú má Max sebadôveru a ako verí svojmu autu. Dokonca aj keď narazia na problémy, nepanikária a koncentrujú sa na to, aby sa z toho čím skôr dostali.”

Na rozdiel od červených býkov z Ferrari má človek úplne iné pocity. Keď uprostred pretekov Verstappen zamieril do boxov, opäť sa ukázala talianska horkokrvnosť. Stratégovia spanikárili a Leclercovi nariadili pokryť Holanďanov pokus o undercut, no spravili to s vedomím, že na tvrdej zmesi bude mať ich pilot vážne problémy. Pokus o záchranu pretekov v podobe prezutia na mäkkú zmes nevyšiel.

“Checo Pérez predviedol dobrú jazdu a skončil piaty, vďaka čomu v šampionáte zaostáva za Leclercom len o päť bodov. Ak Ferrari veľmi skoro nenájde odpovede, pre Talianov to bude čoraz náročnejšie, pretože už čoskoro môže Red Bull obsadiť prvé dve priečky v hodnotení šampionátu,” upozorňuje Häkkinen.

A to nie je všetko. Ferrari sa v druhej polovici sezóny pokúsi ešte o posledný útok na Red Bull, no v tom mu už čoraz častejšie bude brániť aj dvíhajúci sa Mercedes. Môže sa stať, že strieborné šípy už čoskoro Scuderiu k ničomu nepustia.

Lietajúci Fín pokračuje: “Dúfajme, že Charles, Carlos a manažment Ferrari využijú letnú prestávku na diskusie o tom, ako by mohli do súboja s Red Bullom vstupovať agresívnejšie, a tiež ako by sa mali brániť pred zlepšujúcim sa Mercedesom.”

To však nesmú opakovať chyby z Maďarska. “Rozhodnutie Ferrari v Charlesovom prípade, keď mu obuli tvrdú zmes, sa chápe len veľmi ťažko, pritom Charles už vopred vedel, že to nie je správna voľba. Keď mu konečne nasadili mäkkú zmes v 54. kole, tie preteky už boli stratené a on nedokázal zachrániť žiadne pozície. Toto však nie je prvýkrát, čo spochybňujeme pretekové rozhodnutia Ferrari. Musia na tom popracovať,” odkázal do Maranella.