logo F1online.sk

Problémom nebola stratégia, skrátka sme nemali rýchlosť, tvrdí Binotto

Mattia Binotto
© Scuderia Ferrari Press Office
Milan Kubala
Milan Kubala31. 7. 2022

Stratégovia Ferrari ani v Maďarsku neoslnili. Na pódiu nakoniec neskončil ani jeden monopost Scuderie, z čoho však podľa Mattiu Binotta nemôžeme viniť boxový múrik a strategické oddelenie. Šéf tímu za rozhodnutiami ohľadom načasovania pitstopov stojí a verí, že červené autá skrátka neboli dostatočne rýchle.

Charlesovi Leclercovi sa podarilo predbehnúť Georgea Russella priamo na trati, no v 39. kole, teda pár sekúnd po zastávke Maxa Verstappena, sa do boxov pobral zas. Scuderia tým reagovala na Verstappenov pokus znervózniť Leclerca a z diaľky vyskúšať undercut, no aj podľa Monačana to bola chyba.

“Myslím si, že druhý stint mal byť dlhší. V prvom stinte sme zastavili v správny čas, vtedy padlo dobré rozhonutie. Ale pri tom druhom stinte, nuž, neviem, prečo sme ho prerušili a presedlali na hardy,” čudoval sa Charles Leclerc tušiac, že v tom mal prsty Red Bull. “Som si istý, že to spôsobil ich ťah. Chceli nás dostať pod tlak, ale nemyslím si, že sme na to mali reagovať. Potom sa to totiž začalo nabaľovať, stratili sme viac, než sme mali stratiť.”

A hoci Charles Leclerc podľa vlastných slov bol spokojný so svojím tempom, podľa Mattiu Binotta nebolo dostatočne rýchle, aby Ferrari v Maďarsku vyhralo. Toto vraj v nedeľu zavážilo oveľa viac ako samotná stratégia.

“Dnes nám chýbala jedna vec, a ňou je rýchlosť,” zareagoval Mattia Binotto. “Nemyslím si, že by sme dnes mohli vyhrať. Prečo sme nemali rýchlosť? Neviem, prvýkrát za trinásť pretekov sme nemali rýchlosť na víťazstvo. Musíme sa na to najskôr pozrieť, na náš výkon, pochopiť to. Som si istý, že keď to pochopíme, tak zistíme, prečo dnes naše auto nefungovalo.”

Scuderia bola v rámci piatkových simulácií neprekonateľná, v porovnaní s Maxom Verstappenom bola v priemere lepšia o 0,5 sekundy na kolo. “Dnes auto nefungovalo podľa očakávaní. Nemali sme rýchlosť, v ktorú sme dúfali po piatkových pretekových simuláciách. Dnes boli podmienky úplne iné, bolo chladnejšie. Nemali sme rýchlosť na žiadnych pneumatikách, neboli sme takí dobrí, ako sme dúfali.”

Presedlanie na tvrdú zmes Charlesovi Leclercovi nepomohlo, uznal Mattia Binotto. V tíme však čakali, že po pár kolách sa tvrdá zmes zohreje a následne bude podávať lepší výkon než stredne tvrdé pneumatiky Maxa Verstappena, ktorý v závere jazdil už na poriadne zničených gumách.

“Určite to na hardoch bolo ešte horšie. Keď sme ich skúšali na našich simuláciách, vyzeralo to tak, že prvých pár kôl bude ťažšie ich zohriať. Prvých desať alebo jedenásť kôl mali byť pomalšie ako stredne tvrdé gumy, ale potom mali ožiť a ku koncu stintu mali byť lepšie,” vysvetľuje Binotto.

Vzápätí pokračoval: “Bol to 30-kolový stint, tak sme nasadili tvrdú zmes, pretože tým 30-kolovým stintom sme si chceli uchrániť pozíciu pred Maxom. Ten stint by bol príliš dlhý na softy. Podľa našich analýz by to na začiatku bolo ťažké, to áno, ale na konci by sa gumy zlepšili.”

Novinárov tiež zaujímalo, či Ferrari zabudlo sledovať, čo sa deje na chvoste štartového poľa. Na ňom už Haasy, Alfy Romeo a Alpiny otestovali tvrdú zmes a nebola veľmi rýchla. Magnussen sa jej radšej zbavil už v 35. kole, dokonca aj jeho ďalší stint na mediumkách bol dlhší.

Ferrari vraj tieto problémy registrovalo. “Tie pneumatiky celkovo nefungovali. Viem, že nefungovali ani na iných monopostoch, ale aj tak boli naše analýzy založené na všetkých dostupných dátach.”

“Hlavným dôvodom nie je stratégia, netreba pitvať stratégiu, ale prečo naše auto nebolo také dobré, ako sme dúfali. Prvýkrát v tejto polovici sezóny auto nebolo také konkurencieschopné ako obyčajne,” zhodnotil rodák z Lausanne.

Carlos Sainz bol evidentne už v prvom stinte pomalší ako Charles Leclerc a necítil sa tak dobre ako jeho kolega. Ten dokonca vo vysielačke žiadal tím, aby Sainzovi odkázali, nech pridá. Podľa Mattiu Binotta je Sainz jasným dôkazom toho, že Ferrari dnes nebolo dosť rýchle.

“Carlos bol na presne rovnakej stratégii ako Lewis. Začínal vpredu, ale skončil za ním, Lewis dorazil do cieľa s desaťsekundovým náskokom,” konštatuje Binotto. “Auto dnes nefungovalo dobre. A keď auto nefunguje dobre, ani pneumatiky nefungujú tak, ako by mali. Tvrdé gumy už vôbec.”

Charles Leclerc v jednom z rozhovorov vyhlásil, že podľa neho treba problémy v tíme vyriešiť, pretože niečo v ňom nefunguje. Nekonkretizoval, čo presne myslel, no môžeme sa domnievať, že narážal práve na diskutabilné rozhodnutia.

Binotto však za strategickým oddelením stojí, aj za jeho šéfom. “Veľakrát sme mali dobrú stratégiu, napríklad vo Francúzsku či v Rakúsku. Niekedy my spravíme chybu, inokedy spravia chybu ostatní. Takže nie len Inaki Rueda, ale celý tím je skvelý.”