logo F1online.sk

Sainz: Vedel som, že ma niekto predbehne, no Russella som nečakal!

George Russell, Charles Leclerc a Carlos Sainz
© Twitter/Scuderia Ferrari
Milan Kubala
Milan Kubala30. 7. 2022

Carlosovi Sainzovi chýbalo 44 tisíciniek sekundy, aby získal druhú pole position v kariére a už sa jednou rukou načahoval po víťaznej trofeji. Z postu najlepšieho kvalifikanta ho však v sobotu vytlačil George Russell. Španiel priznáva, že s pole position ani nerátal, no rozhodne nepredpokladal, že bude štartovať za strieborným šípom.

Kým Leclercova strana garáže v Q3 riešila problémy s pneumatikami, Carlos Sainz pôsobil o čosi sebavedomejšie a pohodlne sa usadil na predbežnej pole position. Ako veľký víchor sa však následne prihnal George Russell a jedným dychom sfúkol domček z karát, ktorý si Sainz postavil.

Carlos Sainz po kvalifikácii priznal, že so svojím výkonom nebol spokojný. “Na začiatku Q3 som odjazdil dobré kolo, no pri tom druhom pokuse som nepredviedol nič výnimočné. Akonáhle som preťal cieľovú čiaru, vedel som, že ten čas niekto prekoná.”

“V priebehu kola som spravil pár chýb, preto som vedel, že nebudem stáť na pole position. Nebol som spokojný. No ide tu o to, že som čakal, že ma predbehne niekto iný, nie George!” zdôraznil pilot Ferrari a na krátko sa zasmial. “Gratulujem mu, to muselo byť vynikajúce kolo.”

Krátko po vystúpení z monopostu Sainz vyhlásil, že jeho auto určite malo rýchlosť na zisk pole position, len sa ju nepodarilo celú zužitkovať. Španiel ľutuje najmä prejazd posledným sektorom, kde mu auto “párkrát ustrelilo”.

V nedeľu bude nesmierne dôležité dobre odštartovať. Ak sa totiž jazdci Ferrari zaseknú za Georgeom Russellom, zrejme s tým nebudú vedieť nič urobiť. Russellovi bude stačiť, aby si zakaždým postrážil výjazd z poslednej zákruty.

“Áno, myslím si, že štart bude hrať kľúčovú úlohu,” prikyvuje Sainz, ktorý má z neho mierne obavy. “Budeme na ňom čeliť Mercedesu, ktorý v tejto sezóne zvykne odštartovať veľmi dobre. My ich nemáme obzvlášť dobré, keďže s nimi máme istý problém. Máme však takú rýchlosť, že ak zvládneme štart a stratégiu, tak môžeme vyhrať. Koncentrujeme sa na to.”

Ferrari pracuje na štartoch a vo Francúzsku dokonca predstavilo novú spojku, ktorá mala tento problém aspoň čiastočne vyriešiť. Valtteri Bottas prezradil, že zákazníci Ferrari strácajú v prvých metroch pre vibrácie a pretáčanie kolies.

Inžinieri Ferrari sa to snažia dať dokopy, ale to nejde len tak, vysvetľuje Sainz. “Pod tým všetkým je jeden problém, ktorý v tejto sezóne nedokážeme poriadne odstrániť. Musíme na tom zapracovať do budúcej sezóny a tento rok len optimalizovať, čo sa dá. Niektoré štarty sú celkom dobré, iné sú skôr na limite. Dúfame, že zajtra nás čaká ten deň s lepšími štartmi.”

A nedá sa to vyriešiť napríklad zmenou procedúry pri štarte, prípadne nevie s tým niečo spraviť pilot? “Nie, je to o niečom inom. Nebudem zachádzať do detailov, ale je to v útrobách auta.”

Súvisiace články