Horner prezradil, ako chcel Red Bull prekonať Leclerca
Parádny súboj medzi Charlesom Leclercom a Maxom Verstappenom sa skončil predčasne. Holanďan využil zaváhanie svojho súpera a po jeho odstúpení pohodlne dokráčal po siedmu víťaznú trofej v sezóne. Red Bull však verí, že by ju získal aj bez jeho vypadnutia, podľa Christiana Hornera s pomocou pneumatík a agresívnej stratégie.
V úvode veľkej ceny musel Charles Leclerc ustáť obrovský tlak, ktorý naňho vyvíjal Max Verstappen, čo sa mu aj podarilo. Keď si Red Bull zničil pneumatiky, tím ho povolal do boxov. Zdalo sa, že Monačan vpredu si môže trochu vydýchnuť, keďže za sebou už nikoho nemal, no nebolo to celkom tak. Uvedomujúc si, že Verstappenovi sa podaril undercut, Leclerc potreboval zo stredne tvrdej zmesi vyžmýkať maximum. Žiaľ, práve v tej chvíli spravil chybu a vrazil do bariéry.
Šéf Red Bullu bol po pretekoch sklamaný z toho, že sme už nedostali odpoveď na otázku, či by jeho tím dokázal vyhrať nedeľné preteky aj po takej skorej zastávke v boxoch. “Hlavné je, že Charles je v poriadku,” uviedol Christian Horner pre Sky Sports. “V prvom stinte to boli strhujúce preteky medzi nimi dvoma, po čom nasledovala škaredá nehoda.”
“My sme sa rozhodli rozbehnúť to o čosi skôr a pokúsiť sa o undercut. Max v podstate získal pozíciu na trati. Je škoda, že sme sa už nedozvedeli, ako by to celé dopadlo. Nakoniec z toho bolo priamočiare víťazstvo a maximálny počet bodov, takže skvelá práca. Sme sklamaní, že sme na pódiu nemali aj Checa, on mal skrátka smolu pri výjazde VSC,” hodnotil nedeľu 48-ročný Brit.
Max Verstappen zamieril k svojim mechanikom skôr ako takmer všetci ostatní. V tej chvíli sa zdalo, že Red Bull musí presedlať na dvojzastávkovú stratégiu, zatiaľ čo Ferrari už nemalo na výber, muselo ísť na jeden pitstop.
Horner však tvrdí, že Red Bull už neplánoval zastaviť. Spoliehal sa na ukážkovú prácu s pneumatikami, ktoré skvele držali aj veľmi tesne za Leclercom. “Zviedli krásny súboj. Na začiatku pretekov sme sa pozerali na teploty a vyzeralo to na dve zastávky.”
“Max ho však skvele dokázal nasledovať, teploty sa zdali byť pod kontrolou, opotrebenie bolo tiež dobré. Na gumách sa nám netvorili také pľuzgiere ako u Ferrari. Cítili sme, že sme silní, preto sme siahli po agresívnej jednozastávkovej taktike,” ozrejmuje. “Bolo by fascinujúce to sledovať. Keby Charles zastavil, mal by na tých gumách výhodu dvoch alebo troch kôl. Bol by to parádny súboj.”