Russell si pri súboji s Pérezom pomohol trikom s VSC
Bez úspešného manévru na Sergia Péreza by sa George Russell na stupne víťazov nepostavil. Pokúšal sa oň viackrát, no nakoniec mu to “klaplo” až po skončení fázy virtuálneho bezpečnostného vozidla. Mexičana prekabátil aj vďaka šikovnému triku.
Počas výjazdu virtuálneho safety caru sa piloti v každom minisektore musia držať predpísaného času. Na volante majú takzvanú deltu, teda časový údaj, ktorý im hovorí, o koľko desatín sekundy za týmto predpísaným časom sa nachádzajú. Ak pilot spomalí, delta mu presne povie, o koľko desatín sekundy môže zrýchliť.
George Russell sa pokúsil Sergia Péreza prekabátiť tak, aby mu po skončení fázy VSC tachometer ukazoval vyššiu rýchlosť, a teda ho okamžite začal predbiehať. Stačilo, aby bol pár sekúnd pred odmávaním zelených vlajok pomerne ďaleko za svojou deltou a snažil sa ju dohnať práve vo chvíli, keď dôjde k reštartu pretekov. Keby sa mu to podarilo, v momente reštartu by mal vyššiu okamžitú rýchlosť ako Pérez.
“Musel som to trochu predvídať a ‘nabiť si ju’,” vysvetľuje jeden z možných trikov s deltou, ktorý vám môže počas pretekov pomôcť, George Russell. “Samozrejme, môže to vypáliť vo váš prospech, ale aj proti vám. Ja som však vedel, že mám jednu príležitosť, keď sa VSC skončí.”
“Ak to správne načasujete a zachováte si tú rýchlosť, môžete si ju ponechať aj po skončení VSC. On možno vyrazil príliš skoro, takže musel spomaliť a ja som pridával. Vznikla z toho šanca,” usmieval sa Brit, ktorý aj riskoval. Keby sa objavila zelená vo chvíli, keď by si práve “nabíjal” deltu, a teda spomaľoval, výhodu by mohol mať súper. Teraz mal viac šťastia Russell, no pomohol mu aj fakt, že Pérez tak zúrivo pretočil zadnými kolesami, že na trati nechal dlhé šmuhy po pneumatikách.
Mercedes môže hodnotiť víkend vo Francúzsku pozitívne, veď nie každý deň sa mu podarí priamo na trati poraziť Red Bull vo vyrovnanom súboji. George Russell však odmieta, že by ho to v nedeľu prekvapilo.
“Nie, my sme čakali, že sa Checovi a Carlosovi dokážeme rýchlostne vyrovnať,” odvetil jazdec Mercedesu, ktorý si netrúfa len na “tímové jednotky” Ferrari a Red Bullu. “Max a Charles sú o krok pred tímovými kolegami, s Lewisom na nich strácame asi tri desatiny. Max do konca určite len krúžil.”
Pokiaľ bude v pretekoch aspoň jeden jazdec z tejto dvojice, Mercedes môže o výhre azda len snívať. “Ak chceme bojovať o víťazstvá, musíme nájsť viac výkonu, no v tíme už cítime, že sme na dobrej ceste. Myslím si, že od Silverstonu, resp. Rakúska máme jasný smer, kam chceme ísť s vývojom. To je skvelé. Neznamená to, že získame viac výkonu, ale aspoň veríme tomu, že keď pôjdeme po tejto ceste, tak ho nájdeme. Po letnej prestávke to začne byť vzrušujúce.”
Mercedes má v nedeľu dobrú rýchlosť, ale stále mu robí problémy sobota. Russell to momentálne nepovažuje za obrovský problém, pokiaľ bude pred stredom poľa. “Napríklad dnes mi to nepomohlo, keďže Lando štartoval predo mnou a predbehol ma aj Fernando. Ak sa nám bude dariť kvalifikovať v treťom rade, prípadne v druhom a treťom, môžeme bojovať vpredu každý jeden víkend. Nesmieme si však dovoliť stratiť na iné tímy.”