logo F1online.sk

Čo pomohlo Ferrari dotiahnuť sa na Red Bull? Zadné krídlo a jazdci, hovorí Binotto

Charles Leclerc a Mattia Binotto
© Scuderia Ferrari Press Office
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík13. 7. 2022

Ferrari sa zatiaľ v tohtoročnej vývojovej vojne nepredstavilo s veľkými úpravami. Síce vylepšilo svoje bočnice, kryt motora, podlahu či zavesenie, avšak vylepšenia, ktoré predstavili hlavní súperi talianskeho tímu boli o niečo výraznejšie i významnejšie. Napriek tomu si Charles Leclerc dokázal v Rakúsku poradiť s Red Bullom hneď trikrát. Čo je za tým? Podľa bossa Scuderie Mattiu Binotta zadné krídlo.

Kým všetky tímy venujú veľkú pozornosť podlahe a čiastočne aj bočniciam, Ferrari sa chváli svojím zadným krídlom. Je to len trik, ktorým chce partička z Maranella odvrátiť pozornosť od iných častí auta? Podľa niektorých totiž Ferrari opäť riskovalo a v Rakúsku navýšilo výkon svojich pohonných jednotiek, čo sa kruto vypomstilo Carlosovi Sainzovi.

Treba však povedať, že Ferrari už bolo konkurencieschopné v Montreale aj v Silverstone. Rozhodne pôsobilo na týchto dvoch tratiach lepším dojmom než v Baku. Podľa Mattiu Binotta je dôvodom zadné krídlo, ktoré Ferrari predstavilo v Montreale. Vtedy s ním jazdil len Charles Leclerc.

„Niet pochýb o tom, že sme mali v porovnaní s Red Bullom nevýhodu na rovinkách, hlavne s otvoreným DRS. Ich DRS bolo skrátka silnejšie než naše a preto sme na tom pracovali,“ povedal Binotto.

„V Kanade sme predstavili nové zadné krídlo. Mali sme len jeden kus a skúšal ho Charles. V Británii ním už boli vybavené oba monoposty a myslím si, že táto zmena dokázala znížiť rozdiel. Dokázali sme vďaka tomu znížiť našu rýchlostnú stratu. Myslím si, že v tomto smere má Red Bull oproti nám stále drobnú výhodu, ale len veľmi malú alebo zanedbateľnú. Keďže po stránke výkonu je to veľmi vyrovnané, teraz sú to zákruty, kde môžeme urobiť rozdiel,“ hovorí švajčiarsky rodák.

Avšak nielen to. Binotto vidí ešte jeden prvok vo vnútri monopostu, ktorý sa postaral o nemalý rozdiel – jazdca. „Myslím, že sa nám nepodarilo zrýchliť len vďaka autu samotnému, ale aj vďaka obom jazdcom. Majú za sebou fantastický víkend z hľadiska vyváženia, celkového nastavenia monopostu, práce s pneumatikami aj jazdy samotnej,“ prehlásil Binotto.

„Obaja odviedli skvelú prácu a boli veľmi rýchli, takže si myslím, že aj toto zavážilo pokiaľ ide o relatívnu výkonnosť,“ dodal Mattia.

Medzi Ferrari a Red Bullom to bolo v priebehu celého rakúskeho víkendu veľmi vyrovnané. Dokázala to kvalifikácia, v ktorej sa trio Verstappen – Leclerc – Sainz zmestilo do jednej desatiny a dokázal to aj šprint, v ktorom sa Charles Leclerc v závere už-už doťahoval na Maxa Verstappena. Kvôli úvodnému súboju s Carlosom Sainzom však už nedokázal využiť výhodu menšej degradácie pneumatík, ktorú Ferrari predviedlo v nedeľu.

„Myslím si, že je to veľmi vyrovnané pokiaľ ide o čistú rýchlosť a kvalifikácia to dokazuje. Nemyslím si, že medzi oboma autami je veľký rozdiel a ak tam nejaký rozdiel bol, tak po stránke degradácie pneumatík,“ povedal Binotto.

„Možno sa to dalo vyčítať už zo šprintu, podľa mňa sme v ňom po stránke degradácie mali navrch, čo sa prenieslo aj do pretekov. Začali sme na Maxa vyvíjať väčší tlak a donútili ho trochu zvýšiť tempo, kvôli čomu mu pneumatiky degradovali ešte viac. Myslím si, že v nedeľu to bolo očividnejšie, pretože na rozdiel od šprintu sme naňho dokázali vyvinúť väčší tlak,“ dodal Binotto.