Wolff: Nemohli sme Valtterimu povedať, aby zvoľnil a len to doviezol
Mohol Mercedes spraviť niečo inak, keď mu Valtteri Bottas oznámil, že cíti vibrácie z pneumatík? Podľa Tota Wolffa spravil tím maximum pre to, aby sa vyhol akejkoľvek poruche, no napokon nechal všetko v rukách jazdcov. Podľa šéfa Mercedesu to bolo správne rozhodnutie. Wolff si nevedel predstaviť, že by Bottasovi len tak prikázal, aby zvoľnil a nepokúšal sa na svojho kolegu útočiť.
Mercedes je známy tým, že keď počas pretekov nemá žiadnych súperov, tak nás častokrát zabáva/znechucuje dramatizovaním aj tých málo pravdepodobných porúch auta. Vo Veľkej Británii sme veľa podobnej komunikácie v priamom prenose nevideli, a práve tu prišla technická katastrofa.
K defektom zrejme prispeli aj úlomky na trati, na pneumatike Maxa Verstappena vraj Red Bull objavil až 50 zárezov. Bottasovi s Hamiltonom ale určite nepomohlo, aký tlak na seba vyvíjali počas celého druhého stintu. Hneď ako Bottas zajazdil nové najrýchlejšie kolo, Hamilton naň odpovedal. A tak to pokračovalo až do konca.
“Určite jeden na druhého tlačili, možno až za hranicu toho, čo by sme chceli ako tím, ale myslím si, že ich treba nechať pretekať,” prehlásil Toto Wolff po pretekoch. Tím vraj spravil, čo bolo v jeho silách: “Varovali sme ich, že to pneumatiky musia zvládnuť až do cieľa. Obaja si boli vedomí toho, že môžu prísť v prípade poruchy o prvé alebo druhé miesto. Majú veľa skúseností, takže to bolo len na ich rozhodnutí, keď už mali od nás všetky informácie.”
“Ja som nechcel zasahovať do pretekania. Nemôžeme Valtterimu povedať — zvoľni, len to dovezme domov. A ani sme to neurobili,” pokračoval 48-ročný Viedenčan, podľa ktorého sa potvrdili jeho už tradičné vyjadrenia, že Mercedes nemá nič vyhraté. “V minulosti sme sa dočkali aj nejakých prísnych pohľadov za to, že sme povedali, že mať najrýchlejšie auto nestačí, aby sme v žiare zapadajúceho slniečka dokrúžili až k double. A teraz sa ukázalo, aký môže byť motoršport krutý.”
V prípade Lewisa Hamiltona ale až taký krutý nebol, Brit vyhral aj napriek tomu, že polovicu kola musel odjazdiť na troch kolesách…“Ale mali sme šťastie, že Red Bull v závere zašiel do boxov. Keby tak nespravil, z výsledku 1-2 by bol výsledok 2-11. Preto aj naďalej budeme skeptickí. Vieme, že máme rýchle auto a výkonný motor, ale nič nebudeme brať ako samozrejmosť, až kým nepretneme cieľovú čiaru.”
O týždeň by situácia mohla byť ešte zaujímavejšia, keďže Pirelli pre druhé preteky v Silverstone vybralo o jeden stupeň mäkšie zmesi. To znamená, že tímy nebudú mať k dispozícii víkendovú tvrdú zmes. Ju zastúpi stredne tvrdá. Nuž a mäkká zmes bude ešte o stupeň mäkšia.
“Myslím, že budeme musieť jazdiť s tým, čo sme dostali. Počty pneumatík z každej zmesi sme si vybrali už dávno, nuž a bude aj oveľa teplejšie. Toto bola trochu naša Achillova päta a očakávam, že budúci víkend bude pre nás náročnejší,” dodal Wolff.