Steinerovi 200 miliónov od nováčika nestačí a F1 podľa neho jedenásty tím nepotrebuje | Magazín F1 - F1online.sk

Steinerovi 200 miliónov od nováčika nestačí a F1 podľa neho jedenásty tím nepotrebuje

fotka k článku undefined
zdroj: LAT Images/Haas

Úsilie Michaela Andrettiho a jeho stajne Andretti Autosport naráža na stále tuhší odpor. Kým spočiatku boli odpovede jednotlivých šéfov tímov vyhýbavé, teraz je postoj väčšiny z nich viac ako zrejmý. Myšlienka jedenásteho tímu a druhého amerického príliš nevonia ani Güntherovi Steinerovi.

Takýto postoj sa od Haasu dal očakávať. Veď tento tím je v súčasnosti zo strany FOM dotovaný takými sumami, ktoré dokážu pokojne pokryť polovicu jeho celkového rozpočtu, podľa niektorých možno aj viac. Formule 1 sa darí a desiatka tímov sa na tom „vezie“ spolu s ňou. O tento lukratívny koláč sa nikomu nechce príliš deliť.

Ak by Andretti chcel vstúpiť do Formuly 1, tak podľa súčasnej Concordskej dohody musí zaplatiť 200-miliónový poplatok za vstup, ktorý sa potom rovnomerne rozdelí medzi desiatku súčasných tímov. Táto dohoda bola podpísaná v roku 2020 a za krátke dva roky sa situácia zmenila tak významne, že 20 miliónov dolárov sa tímom máli.

„Máte desať veľmi dobrých alebo aspoň dobrých tímov, ktoré sú stabilné,“ povedal boss Haasu Günther Steiner. „Prečo by sme mali niečo meniť, keď to takto funguje? V súčasnosti sme na tom dobre.“

„Tento poplatok bol stanovený ešte pred pár rokmi, kedy bola hodnota Formuly 1 odlišná. Myslím, že čelíme otázke o tom, či by sme ho nemali upraviť a prispôsobiť súčasnej trhovej situácii, keďže tá hodnota je vyššia. To však zrejme bude náročný proces.“

„Ak sa na to však pozeráte úprimným pohľadom, tak v roku 2020, kedy sme tú dohodu podpísali, zarábali tímy omnoho menej než je tomu teraz. Hodnota tohto športu sa výrazne zvýšila, takže v určitom momente dôjde k úprave,“ dodal Steiner.

Popri všetkých tých kontroverziách okolo rozpočtového stropu a poskakovania sa o Andrettim a jeho úsilí hovorí stále menej. Je možné, že jeho snahy formálne podporili len dva tímy, Alpine a McLaren. Prvý menovaný má byť dodávateľom pohonných jednotiek a ten druhý vedie Američan Zak Brown, ktorý sa nijak netají tým, že by Michaela a jeho tím v padoku rád privítal.