logo F1online.sk

Naozaj šiel Pérez do Mexika len kvôli rodine?

Sergio Pérez
© Twitter/Sergio Pérez
Milan Kubala
Milan Kubala2. 8. 2020

Sergio Pérez trávi Veľkú cenu Veľkej Británie v karanténe. V monoposte ho na poslednú chvíľu nahradil Nico Hülkenberg, ktorého vyhliadky na to, že podá rovnako dobrý výkon ako Pérez, sú v dôsledku nepripravenosti dramaticky nízke. Zaujímavá je preto reakcia Racing Pointu, ktorému “výlet” Sergia Péreza do Mexika nijako neprekážal. Každý bod je pritom v šampionáte aj z finančných dôvodov dôležitý.

Otmar Szafnauer na otázky novinárov odpovedal slovami, že Pérez nespravil nič zlé, keď chcel len vidieť svoju matku, ktorá bola po nehode prepustená z nemocnice. Prirovnal to k Ferrari, ktoré sa po pretekoch vrátilo do Talianska.

Prirovnať Taliansko k Mexiku, v ktorom vírus stále bujnie a úrady každým dňom hlásia väčší a väčší počet nových nakazených, je trochu pritiahnuté za vlasy. Taliansko je totižto už dávno za vrcholom pandémie, kým Mexiko má ten svoj v nedohľadne. Preto by sa dalo čakať, že tím bude mať aspoň nejaký problém s tým, že sa Pérez vyberie do takého rizikového prostredia.

Portál racefans.net sa však dopracoval k informáciám, podľa ktorých Pérez nešiel do Mexika len kvôli svojej matke. “S požehnaním Racing Pointu” a uprostred rokovaní tímu so Sebastianom Vettelom sa vraj do svojho domova vybral aj kvôli sponzorovi Carlosovi Slimovi, údajne piatemu najbohatšiemu mužovi sveta. Uňho mal hľadať extra zdroje pre Racing Point.

Od budúcej sezóny sa Racing Point premenuje na Aston Martin. Všetko naznačuje tomu, že z nového auta bude druhý najrýchlejší monopost v štartovom poli, keďže nasadí viacero tohtoročných súčiastok Mercedesu — dokonca bez minutia žetónov. O sedačku vedľa Lanca Strolla je preto veľký záujem; bije sa o ňu aj Sebastian Vettel. Ak by ale Pérez dokázal od svojho sponzora “vymámiť” ďalšie milióny, mohol by si upevniť miesto v tíme, a tým si zabezpečiť sedačku, ktorá bude zrejme zbierať pódiá a sem-tam možno i nejaké víťazstvo.

Lawrence Stroll má údajne záujem spraviť z Racing Pointu mužnejší tím — pod hlavičkou Astonu Martin —, a to so všetkým, čo k tomu patrí. A ružové lakovanie to určite nie je. Titulný sponzor BWT však na ružovej trvá, čím do tímovej pokladnice prispieva sumou 20 miliónov ročne. Tento výpadok príjmov treba niekde zaplátať.

Na pomoc môže prísť spomínaný Slim. Ak by Pérez prispel prostredníctvom svojich sponzorov aspoň dodatočnými desiatimi miliónmi, Racing Point by mohol stratu vykryť. Na aute by sa totižto uvoľnilo miesto, ktoré by zas mohol Stroll ponúknuť ďalším firmám, a tak nájsť zvyšných desať miliónov. A Lawrence Stroll by mohol nasadiť zelené lakovanie Astonu Martin, za čo by údajne dostal od automobilky 25 miliónov ročne.

Sergio Pérez už v Maďarsku potvrdil, že výstupná klauzula, o ktorej sa celý júl hovorí, existuje. “Týka sa to trochu aj sponzoringu. Ten môže spustiť nejakú klauzulu. My však so všetkými našimi sponzormi tvrdo pracujeme na tom, aby sa nič také nestalo. Nepovedal by som, že to závisí len od jedného sponzora, je to všeobecná vec,” prezradil Pérez.

Nuž a podľa zdrojov z prostredia Racing Pointu udáva spomínaná klauzula Sergiovi Pérezovi povinnosť do tímu prostredníctvom sponzorov naliať rovnako veľa peňazí, ako by tím mohol získať alternatívnou cestou. Preto výlet do Mexika.

Szafnauer jej existenciu v piatok nepoprel, odmietol len tvrdenie, že má vypršať 31. júla. “Nie je pravda, že tá klauzula, o ktorej hovoríte, vyprší dnes.”