logo F1online.skF1online.sk

Hamilton stanovil cieľ, do Silverstone chce bojovať o víťazstvá

Lewis Hamilton
© Jiří Křenek/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík3. 6. 2022

Po nádejne vyzerajúcej Veľkej cene Španielska sa Mercedes v Monaku vrátil tam, kde sme ho videli napríklad v Miami – najlepší tím vo „zvyšku sveta“ s decentnou stratou na Ferrari a Red Bull. Tento tím to však takto nenechá a už čoskoro by sme ho mohli vidieť opäť v bojoch o víťazstvá. Problém však môže byť aj v tom, že ani nasledujúci okruh nebude monopostu W13 príliš sedieť.

Lewisovi Hamiltonovi sa ešte v kariére nikdy nestalo, aby v priebehu jednej sezóny nevyhral aspoň jednu veľkú cenu. Dopustiť to nemieni ani v tomto roku a svoje domáce preteky si vytýčil ako konečný termín, v ktorom chce vidieť svoj tím opäť na špici.

„Dúfam, že do Silverstone sa nám auto podarí dostať tam, kde ho potrebujeme mať, aby sme mohli bojovať s chlapcami na čele,“ odhalil Hamilton svoje ambície pred novinármi v Monaku.

„Každý deň pracujeme na tom, aby sme na domácej pôde mohli zabojovať a predviesť fanúšikom čo najlepšie preteky,“ dodal sedemnásobný šampión, ktorý nijak nepochybuje, že jeho tím bude ďalej napredovať a nadviaže na výkon, aký predviedol v Barcelone.

„Dobre viem, že každý v továrni pracuje tak tvrdo, ako len vie, aby sme s autom naďalej napredovali. Nepochybujem, že napredovať aj budeme,“ uzavrel Hamilton.

Do Silverstone je však predsa len ešte trochu ďaleko. Ešte predtým nás čaká Baku a Montreal. Trať v Azerbajdžane pritom pre jeho tím neveští nič dobré, keďže aj keď sa to príliš nezdá, svojim charakterom je Monaku dosť podobná. Priznávajú to aj v samotnom Mercedese.

„Určite bolo omnoho ťažšie prinútiť auto fungovať v Monaku než v Barcelone,“ povedal šéf traťových inžinierov Mercedesu Andrew Shovlin. „V Španielsku sme ukázali dobré pretekové tempo, aj keď sme vedeli, že stále nám treba pracovať na uzavretí medzery na Red Bull a Ferrari.“

„Pomalý a veľmi hrboľatý okruh v Monaku však predstavuje výzvu a počas jazdy sme sa trápili. To negatívne ovplyvnilo sebadôveru jazdcov a nemohli sme s autom jazdiť tak blízko optimu, ako tomu bolo v Barcelone,“ hovorí jeden z najdôležitejších mužov na boxovom múre Mercedesu.

„Baku môže priniesť niekoľko podobných výziev. Pracujeme na oblastiach, ktoré majú jazdu zlepšiť a priblížiť nás bližšie k optimálnemu oknu. Sme si však vedomí, že okrem zlepšenia základnej výkonnosti monopostu ho taktiež potrebujeme prinútiť pracovať na širšej škále okruhov.“

„Na tomto všetkom teda v príprave na Baku pracujeme, ale tiež z dlhodobého hľadiska, keďže nás čakajú aj ďalšie náročné trate. Na všetkých týchto projektoch pracujeme veľmi tvrdo, pretože tím aj jazdci sa zúfalo chcú vrátiť na čelo,“ dodal Shovlin.

Súvisiace články

Diskusia