logo F1online.sk

Hamilton stanovil cieľ, do Silverstone chce bojovať o víťazstvá

Lewis Hamilton
© Jiří Křenek/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík3. 6. 2022

Po nádejne vyzerajúcej Veľkej cene Španielska sa Mercedes v Monaku vrátil tam, kde sme ho videli napríklad v Miami – najlepší tím vo „zvyšku sveta“ s decentnou stratou na Ferrari a Red Bull. Tento tím to však takto nenechá a už čoskoro by sme ho mohli vidieť opäť v bojoch o víťazstvá. Problém však môže byť aj v tom, že ani nasledujúci okruh nebude monopostu W13 príliš sedieť.

Lewisovi Hamiltonovi sa ešte v kariére nikdy nestalo, aby v priebehu jednej sezóny nevyhral aspoň jednu veľkú cenu. Dopustiť to nemieni ani v tomto roku a svoje domáce preteky si vytýčil ako konečný termín, v ktorom chce vidieť svoj tím opäť na špici.

„Dúfam, že do Silverstone sa nám auto podarí dostať tam, kde ho potrebujeme mať, aby sme mohli bojovať s chlapcami na čele,“ odhalil Hamilton svoje ambície pred novinármi v Monaku.

„Každý deň pracujeme na tom, aby sme na domácej pôde mohli zabojovať a predviesť fanúšikom čo najlepšie preteky,“ dodal sedemnásobný šampión, ktorý nijak nepochybuje, že jeho tím bude ďalej napredovať a nadviaže na výkon, aký predviedol v Barcelone.

„Dobre viem, že každý v továrni pracuje tak tvrdo, ako len vie, aby sme s autom naďalej napredovali. Nepochybujem, že napredovať aj budeme,“ uzavrel Hamilton.

Do Silverstone je však predsa len ešte trochu ďaleko. Ešte predtým nás čaká Baku a Montreal. Trať v Azerbajdžane pritom pre jeho tím neveští nič dobré, keďže aj keď sa to príliš nezdá, svojim charakterom je Monaku dosť podobná. Priznávajú to aj v samotnom Mercedese.

„Určite bolo omnoho ťažšie prinútiť auto fungovať v Monaku než v Barcelone,“ povedal šéf traťových inžinierov Mercedesu Andrew Shovlin. „V Španielsku sme ukázali dobré pretekové tempo, aj keď sme vedeli, že stále nám treba pracovať na uzavretí medzery na Red Bull a Ferrari.“

„Pomalý a veľmi hrboľatý okruh v Monaku však predstavuje výzvu a počas jazdy sme sa trápili. To negatívne ovplyvnilo sebadôveru jazdcov a nemohli sme s autom jazdiť tak blízko optimu, ako tomu bolo v Barcelone,“ hovorí jeden z najdôležitejších mužov na boxovom múre Mercedesu.

„Baku môže priniesť niekoľko podobných výziev. Pracujeme na oblastiach, ktoré majú jazdu zlepšiť a priblížiť nás bližšie k optimálnemu oknu. Sme si však vedomí, že okrem zlepšenia základnej výkonnosti monopostu ho taktiež potrebujeme prinútiť pracovať na širšej škále okruhov.“

„Na tomto všetkom teda v príprave na Baku pracujeme, ale tiež z dlhodobého hľadiska, keďže nás čakajú aj ďalšie náročné trate. Na všetkých týchto projektoch pracujeme veľmi tvrdo, pretože tím aj jazdci sa zúfalo chcú vrátiť na čelo,“ dodal Shovlin.

Súvisiace články