logo F1online.skF1online.sk

Nebolo by správne povedať, že poskakovanie sa podarilo odstrániť, tvrdí Vowles

George Russell v boxoch
© LAT Images/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík25. 5. 2022

Po úvodnom trápení zaznamenal Mercedes na Veľkej cene Španielska prvý veľký krok smerom vpred. Ich monopost pôsobil na trati veľmi dobrým dojmom, poskakovanie takmer zmizlo a rýchlosť sa zlepšila. Napriek optimistickým vyhliadkam však zostávajú v Brackley ohľadne najväčšieho problému monopostu W13 naďalej opatrní.

Toto Wolff sršal po pretekoch v Barcelone nadšením. Niečo také je z jeho strany veľmi nezvyklé. Hlavný stratég tímu James Vowles však v tradičnom debrífingu tímu po Veľkej cene Španielska dal všetko do poriadku a povedal, že poskakovanie sa ešte môže objaviť.

„Máme za sebou prvé zo šiestich pretekov, na ktorých sa auto správalo dobre. Po prvý raz z neho bol ozajstný pretekársky stroj,“ uviedol Vowles. „Mohli sme ho nastaviť, mohli sme ho vyladiť, mohli sme sa hrať s nastaveniami a ono nám odpovedalo predvídateľným spôsobom, čo sa o aute v prvých piatich pretekoch sezóny povedať nedalo.“

„Na druhej strane by sme však mali krotiť naše očakávania. Bola to len jedna trať a navyše taká, ktorá našim autám sedela mnoho rokov. Je toho ešte veľa, čo sa musíme naučiť a čo musíme pochopiť. Podľa mňa by nebolo správne povedať, že problém s poskakovaním sa podarilo odstrániť,“ prehlásil Vowles, ktorý pritom ukazuje aj na konkurentov Mercedesu.

„Stále to môžete vidieť u našich súperov a som si istý, že určité elementy tohto fenoménu sa vrátia, keďže naše porozumenie staviame na základoch, ktoré sme položili v Barcelone.“

„Môžem však povedať, že sme urobili rozhodný krok v našom chápaní toho, čo posielame na trať. Môžeme na tom stavať, čo sa nedalo povedať o prvých piatich pretekoch tejto sezóny,“ dodal britský inžinier.

Ten tiež objasnil záhadu, kvôli ktorej museli Lewis Hamilton a George Russell v závere prudko spomaliť. Sprvu sa hovorilo o úniku vody, no Vowles uviedol, že za to mohlo „obyčajné“ prehrievanie.

„Naša pohonná jednotka bola naozaj veľmi, veľmi horúca. Aby som vám ponúkol aj nejaký kontext, tak okolitá teplota bola 37 stupňov Celzia. Na štarte to bolo 36 stupňov a v priebehu pretekov to ešte stúplo. To je priam neuveriteľná horúčava a niečo také nezažijete takmer na žiadnom okruhu v kalendári,“ prehlásil Vowles.

„Piloti na to museli zareagovať a museli si dať pozor na pohonnú jednotku, jazdiť v čistom vzduchu a ísť nohou skôr dolu z plynu,“ dodal hlavný stratég Mercedesu, podľa ktorého to obaja jazdci zvládli dobre.

Súvisiace články

Diskusia