Vettel: Mali sme rýchlosť ako F2 v kvalifikácii
Dokonca ani kontroverzný balík vylepšení Aston Martinu nestačil na to, aby sa Sebastian Vettel s Lanceom Strollom dostali do najlepšej desiatky. Monoposty britskej stajne sa len opticky podobali na víťazný stroj Maxa Verstappena, výkonnostne patrili do druhej ligy. Podľa Sebastiana Vettela by sa v pretekoch mohli porovnávať s kvalifikačnými časmi Formuly 2, hoci neplatilo to len o zelenom Red Bulle.
Trest pre Fernanda Alonsa posunul Vettela na štarte o jednu pozíciu dopredu, no napokon mu ešte jedna priečka beztak chýbala. Zo šestnásteho miesta sa mu podarilo dostať len na jedenáste.
Podľa Sebastiana Vettela to ani nebolo také tesné s tým, či získa body, alebo nie. “Strata na Júkiho Cunodu bola na konci dosť veľká, ale skúsili sme to,” zhodnotil nemecký pretekár, ktorý mal na cieľovej páske šestnásťsekundovú stratu na bodujúceho Japonca. To je dosť veľa. “Keď skončíte na jedenástom mieste, za to žiadne body nedostanete. To bol v skutočnosti náš cieľ.”
Veľká cena, ktorá bola podľa Vettela najmä “horúca a pomalá”, mu nepriniesla veľa potešenia v kokpite. Obrovská páľava nevplývala len na jazdcov, ale aj na pneumatiky. Taký Alex Albon prezradil, že sa mu prehrievali už počas inštalačných kôl cestou na štartový rošt.
Vettel sa necítil o nič lepšie. “Azda všetci mali v aute horšie pocity. Bolo veľmi horúco, veľmi nám to kĺzalo, takže sme boli veľmi pomalí. Počas pretekov sme jazdili prakticky rovnaké časy ako Formula 2 v kvalifikácii.”
Štvornásobný majster sveta vie, o čom hovorí. Prvý stint na softoch totiž spolu s Charlesom Leclercom natiahli najviac zo všetkých. “Myslím, že sme pneumatiky manažovali lepšie ako väčšina ostatných, ale nedokázali sme z toho spraviť výhodu.”
Vettel ako jeden z mála zvládol preteky na dva pitstopy. “Máme len jedenástu priečku. Kedysi som odjazdil aj horšie preteky a skončil som na úplnom čele. Tak to v našom športe chodí, sme závislí na monoposte. Väčšinou som mal dobré auto, ale teraz ho nemám. Musíme sa cez to dostať.”
Aston Martin sa bude musieť naučiť o svojom novom aute viac, než bude útočiť na vyššie pozície. “Vieme, že nás ešte čaká práca s novým balíčkom. Vedeli sme tiež, že nespravíme okamžite veľký skok vpred, ale veríme, že sme sa vydali lepším smerom s ohľadom na budúcnosť.”