Naše auto vyzeralo ako majstrovské, teší sa Wolff | Magazín F1 - F1online.sk

Naše auto vyzeralo ako majstrovské, teší sa Wolff

fotka k článku undefined
zdroj: LAT Images/Mercedes

Veľká cena Španielska predstavuje veľmi cennú lekciu pre celý Mercedes, že nikdy sa netreba vzdávať. Hoci to po kolízii s Kevinom Magnussenom vyzeralo zle-nedobre, nakoniec si tím pod vedením Tota Wolffa vydýchol, že v pretekoch pokračoval. Nielen, že získal množstvo bodov, ale ukázal sa aj majstrovský potenciál monopostu W13.

Nechýbalo veľa a Mercedesy mohli obsadiť tretiu a štvrtú priečku. Rýchlostne na ňu v nedeľu mali, spomalila ich len pohonná jednotka, ktorá mohla každú chvíľu skonať. “Videli sme, že v priebehu pretekov sa to zbieralo. Nebolo jasné, či dôjdeme do cieľa,” prezradil Toto Wolff pre Sky Sports. “Nakoniec išlo doslova len o to, aby sme preťali cieľovú čiaru. Nie som si istý, či sme nepoškodili motor.” To bude musieť preskúmať motorové oddelenie.

Tak či onak, 25 bodov je veľmi cenný skalp, najmä po beznádeji, ktorú bolo cítiť v úvode pretekov vo vysielačke Lewisa Hamiltona. Brit totiž nadhodil, že inžinieri by mali pouvažovať nad tým, či radšej nepošetria pohonnú jednotku.

Podľa šéfa Mercedesu tento návrh nebol z kategórie absurdných. “Vždy vyvstane taká otázka, keď ste v podstate prehrali preteky. Musíte zhodnotiť, či má zmysel pokračovať. Z jazdeckej perspektívy si poviete, že to už nie je možné, keďže na lídrov strácate 50 sekúnd. Boli by to ďalšie ušetrené kilometre, ale my by sme sa nikdy nevzdali. A nakoniec mal ohromné tempo. On by dnes bojoval o víťazstvo v pretekoch.”

Monopost sedemnásobného majstra sveta však nebol taký rýchly od úplného začiatku. Preto je Wolff veľmi rád, že v pretekoch pokračovali. Aj keď sa nedá povedať, že by nedeľu po kolízii s Magnussenom vnímali ako testovací deň, naučili sa niekoľko dôležitých vecí.

“Musíme sa pozrieť na to, ako sme v prvom stinte manažovali pneumatiky. Vyzeralo to tak, že nemáme žiadnu šancu sa rýchlostne držať lídrov. Max Verstappen nás s novými pneumatikami vedel predbehnúť aj bez DRS,” rekapituloval úvod pretekov Wolff. “Zrazu sa však auto výkonnostne preplo, Lewis začal mašírovať dopredu s rovnako starými pneumatikami. Uvedomili sme si, že niečo sa tu môžeme naučiť. Odrazu sme odomkli potenciál tým, ako sme upravili nastavenia počas zastávok.”

“Som rád, že sme Lewisa neodstavili, toto boli pre nás najcennejšie preteky, aby sme si porovnali naše dve autá, ich nastavenia a pneumatiky,” zdôraznil viedenský rodák, ktorý však chápal Hamiltonovo rozpoloženie.

“Je dôležité, aby sme mali jasnú dynamiku medzi pilotom a tímom. Keď tak skoro v pretekoch máte nehodu, hovoríte si, ale nie, zase? On strácal nejakých 38 sekúnd na posledné autá a myslel si, že toto je koniec,” vrátil sa k úvodu pretekov Wolff. “Ale potom pokračoval. Ukázal veľmi dobrú rýchlosť, čo bolo dôležité nielen pre jeho, ale i našu morálku. Kto by si pomyslel, že sa pred tým problémom vyšplhá až na štvrté miesto?”

“Dnes mal azda najrýchlejšie auto zo všetkých, vyzeralo ako majstrovský stroj. Na predchádzajúcich pretekoch by to nebolo možné. Pripomenulo mi to minulý rok a sezóny pred ním, keď bol náš monopost na absolútnom vrchole. A tiež náš jazdec,” konštatuje šéf Mercedesu.

Na inžinierov teraz čaká hora dát. Musia zistiť, k akým zmenám v nastaveniach došlo počas spomínaných Hamiltonových zastávok a čo spôsobilo ten veľký rozdiel v rýchlosti jeho a Russellovho auta. Na nasledujúcich veľkých cenách to bude treba aplikovať.

Nuž a ak sa Mercedesu darilo v Barcelone, ktorá patrí k najkomplexnejším tratiam v kalendári, je to istou indíciou toho, na akom poklade práve sedí Brackley. “Bolo to lepšie, než čo sme čakali. Ja som vždy trochu pesimista. Dnes sme sa jasne dostali zo stredu poľa, minimálne tu v Barcelone, a stiahli sme polovicu sekundy na čelo, predtým sme mali sekundovú stratu, teraz máme len polsekundovú. A ukážeme toho viac, keď lepšie pochopíme auto. Tým som si istý.”