logo F1online.skF1online.sk

Antonelli netušil o Russellových žiadostiach. Tímová réžia podľa Kimiho pomohla súperom

Kimi Antonelli
© X/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkdnes 13:35

Mercedes nemal v Mexiku najlepšie tempo, ale rozhodne nemal ani podľahnúť v súboji s Haasom. Kimi Antonelli skončil na šiestom mieste, George Russell na siedmom, čo nezodpovedá ambíciám ani rýchlosti monopostu W16. Najhoršie však bolo, že nemalou mierou sa pod tento výsledok podpísal aj boxový múr stajne.

Paralela s Ferrari je v súvislosti s Mercedesom opäť veľmi výstižná. Aj keď je Mercedes nesmierne úspešný a osem Pohárov konštruktérov sa stále vyníma vo vitríne v Brackley, za posledné štyri roky sme z prevádzkového i strategického hľadiska boli svedkami množstva chýb, ktoré by vo vyrovnanom titulovom boji znamenali stratu dôležitých bodov.

Posledným príkladom bola Veľká cena Mexika, keď tím otáľal s tímovou réžiou. Na boxovom múre sa po dlhých kolách napokon rozhodli ustúpiť a pustili Russella dopredu, ale v tej chvíli bolo už pravdepodobne neskoro. Ako po pretekoch pripomenul Andrea Kimi Antonelli, týmito rozhodnutiami stratil Mercedes dôležitý čas a pripravil sa o príležitosť na undercut.

„Nevedel som, že vo vysielačke žiadal niečo také, len som dostal od tímu správu, že v štvrtej zákrute vymeníme pozície, čo ma spočiatku trochu prekvapilo,“ priznal Antonelli po pretekoch. „Rozhodnutie však rešpektujem. Nakoniec som svoju pozíciu dostal späť.“

„Musíme sa na to pozrieť ešte raz. Samozrejme, teraz sa to ľahko hovorí, ale keby sme pokračovali v nezmenenom poradí, pravdepodobne by sme boli v lepšej pozícii na undercut na Ollieho a tým pádom aj na štvrté alebo piate miesto,“ dodal.

Samozrejme, my nemôžeme vedieť, či by to Mercedesu napokon vyšlo. Faktom je, že v čase tímovej réžie sa Kimi držal stabilne dve sekundy za Bearmanom. V čase druhých zastávok v boxoch v 48. a 49. kole strácal Russell na Bearmana 2,3 sekundy a Antonelli 4,5 sekundy. S istotou teda vieme povedať minimálne to, že Mercedes si tímovou réžiou nijak nepomohol.

Za zmienku stojí aj skutočnosť, že následne sa neblysli ani mechanici, ktorí prezuli Antonelliho za 4,6 sekundy, vďaka čomu sa pred neho dostal Oscar Piastri. To je ďalšia prevádzková chyba, ktorá by tím v potenciálnom boji o titul mohla vyjsť draho. Ani Russellova zastávka za 3,2 sekundy v nasledujúcom kole neposúvala hranice možného.

„Cítil som sa komfortne, manažovanie pneumatík som mal pod kontrolou a snažil som sa ich pošetriť na neskoršiu fázu pretekov. Po výmene pozícií sme sa však pripravili o príležitosť zaútočiť na Ollieho. Je to tak, ako to je. Šieste miesto je trochu frustrujúce, ale sústredíme sa na ďalšie preteky,“ povedal Antonelli.

„Na štarte som urobil malú chybu, v prvej zákrute som zablokoval zadné pneumatiky, musel som si skrátiť trať a stratil som pozíciu v prospech Ollieho. Boli to ťažké preteky, jazdili sme vo vláčiku veľmi blízko k súperom. S tímom sme vyskúšali výmenu pozícií, ale to nefungovalo,“ dodal taliansky pretekár.

Súvisiace články

Diskusia