logo F1online.skF1online.sk

Mercedes dal Russellovi za pravdu: Mali sme byť rozhodnejší

George Russell
© X/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkdnes 01:00

Takého rozčúleného Georgea Russella sme možno ešte nevideli. Pilot Mercedesu sa vie nasrdiť, ale vo vysielačke býva rozvážny a vypočítavý. To však neplatilo v Mexiku, kde poriadne tlačil na svojho inžiniera Marcusa Dudleyho, ktorý mu to vracal rovnakou mincou.

Za také vysielačky by sa nehanbili ani Fernando Alonso či Max Verstappen s Gianpierom Lambiasem. Russell opakovane urgoval Mercedes, ale v garáži tímu, kde v Mexiku chýbal Toto Wolff, sa zdráhali zasiahnuť.

„Mám McLaren za zadkom. To chcete, aby som ho pustil?“ opýtal sa Russell ironicky, na čo Dudley s rovnakou iróniou odpovedal: „Nie, ďakujeme.“ V ďalšej vysielačke, keď Dudley upozorňoval svojho jazdca na vysoké teploty zadných pneumatík, George rovnako rozčúlene reagoval: „Marcus, mám *** auto za zadkom, chápeš? Je oveľa rýchlejšie než naše. Snažím sa udržať pozíciu. Som oveľa rýchlejší než Kimi.“

Russell zároveň sľuboval, že Antonellimu pozíciu vráti, ak nedokáže prekonať Bearmana a bojovať o pódium. V Mercedese dlho váhali a nakoniec ustúpili. George sa dostal dopredu, ale ďalej sa neposunul. Možnože boli jeho pneumatiky nenávratne prehriate alebo jednoducho nemal „oveľa lepšie tempo“, ako to tvrdil. V každom prípade, nakoniec Antonellimu pozíciu vrátil a preteky finišoval za ním.

Aj keď by sa mohlo zdať, že Russell svojím výlevom nič nedosiahol, v Mercedese mu napokon dali za pravdu. „Bola to naozaj náročná situácia,“ povedal Bradley Lord, ktorý v Mexiku pracoval ako zástupca Tota Wolffa. „Kimi manažoval svoje pneumatiky, aby zvládol preteky na jednu zastávku. Presne to sme od neho žiadali.“

Lord následne vysvetlil, aká bola situácia na trati. Antonelli vpredu čakal, či Bearmanovi neodídu pneumatiky, kým Piastriho tlak na Russella sa stupňoval. Mercedes zároveň vyhodnocoval možnosť na prípadný undercut. „Chvíľu nám trvalo, kým sme to vyriešili. Spočiatku sme chceli nechať našich jazdcov, nech si to rozdajú na trati. Nakoniec sme sa však rozhodli pre výmenu pozícií. Pri spätnom pohľade si myslím, že bez ohľadu na naše rozhodnutie to bola práve strata času, ktorá nám uškodila,“ priznal Lord.

„Keď sa George konečne dostal dopredu, jeho pneumatiky už neboli v optimálnej kondícii a nedokázal sa dostať pred Bearmana. Platilo to aj neskôr, keď mal čerstvejšie pneumatiky a nedokázal sa dostať dopredu. Myslím si teda, že na konci dňa nám na predbehnutie chýbalo tempo,“ dodal Lord.

Tempo možno chýbalo, ale málokto uverí, že Haas bol v Mexiku rýchlejší než Mercedes. Chlapci jednoducho neboli v správnom čase na správnom mieste a následne nemali dostatočnú rýchlostnú prevahu, aby sa pred Bearmana pohodlne dostali.

„V Mexiku bolo predbiehanie pri nízkom prítlaku náročné. V súčasnosti je efekt špinavého vzduchu najsilnejší od zavedenia týchto pravidiel v roku 2022. Bola to zložitá situácia a pravdepodobne sme neurobili všetko správne. Ponaučenie je, že sme mali byť rozhodnejší. Nabudúce nesmieme čakať tak dlho,“ povedal Lord.

Súvisiace články

Diskusia