logo F1online.sk

Vettel o novom aute: Toto určite nie je krok vzad

Sebastian Vettel
© Motorsport Images/Aston Martin
Milan Kubala
Milan Kubala20. 5. 2022

Aston Martin môže hodnotiť piatok v Barcelone pozitívne. Sebastian Vettel bol druhým najrýchlejším pilotom “zo zvyšku sveta” a hoci v podstate nový monopost ešte nemá prebádaný, na nič sa veľmi nesťažoval. Vyzerá to tak, že zelený Red Bull by mohol fungovať.

Štvornásobný majster sveta sa uprostred druhého tréningu ocitol dokonca i na čele, keďže medzi prvými zajazdil rýchly čas na mäkkej zmesi. Postupne ho rýchlejšie autá predbiehali, no v konečnom dôsledku ich bolo len sedem. Ôsma priečka a strata jednej sekundy na Charlesa Leclerca je celkom slušný výsledok, keď sa pozrieme na uplynulé týždne.

“Zhodnotiť toto auto je trochu ťažšie, pretože je veľmi horúco, je náročnejšie všetko vycítiť,” vysvetlil Sebastian Vettel, no po krátkom zdráhaní sa predsa len niečo prezradil. “My sme zažili dobrý deň, pretože toto auto je prakticky nové a s toľkými novými komponentmi je dôležité odjazdiť veľa kôl.” Nemec obišiel trať celkom 51-krát.

“Z pohľadu prvých dojmov si myslím, že je to zaujímavé, rozhodne nejde o krok vzad. Podmienky neboli celkom smerodajné, tak sa to ťažko porovnáva,” zopakoval. “Máme však veľa nových vecí, s prvým dňom sme celkom spokojní.”

Skutočnosť, že predpoveď počasia hovorí o rovnako vysokých teplotách a slnku aj v sobotu a v nedeľu napĺňa Vettela optimizmom. “Už teraz je poriadne teplo a dúfam, že tak bude aj v nedeľu, vlastne by aj malo. Vďaka stratégii a pneumatikám by sme mohli čosi získať. Samozrejme, pokojne by to mohlo skončiť aj tak, že skončíme na chvoste štartového poľa a budeme sa trápiť. Ale zatiaľ to vyzerá dobre.”

Sebastian Vettel dostal počas rozhovoru s nemeckými novinármi ešte jednu otázku: Aké je to opäť si zajazdiť v Red Bulle? Bývalý pilot červených býkov sa nenechal rozhodiť. Zdôraznil, že Aston Martin mal tento koncept pripravený už dávno pred štartom ročníka a podľa toho skonštruoval aj svoje šasi, aby doň bolo možné osadiť aj iný chladiaci systém, konkrétne ten barcelonský.

“Myslím, že medzi autami vždy nájdete nejaké podobnosti,” poznamenal Vettel. “My sme si od začiatku nechávali otvorenú možnosť postaviť auto v priebehu roka inak. Už cez zimu sme uvažovali nad oboma konceptmi. Myslím si, že pre nich (pre Red Bull, pozn. red.) by to bolo nemožné s ohľadom na konštrukciu monopostu. U nás je to iné, my sme si nechávali dvere otvorené, pretože nič nebolo úplne jednoznačné.”