logo F1online.skF1online.sk

Sainzove nehody likvidujú financie Ferrari, myslí si Marko

Red Bull, kryty motora, monoposty, ilustračné
© Getty Images/Red Bull Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala13. 5. 2022

Tímy Formuly 1 musia v tejto sezóne vyvíjať s výraznými obmedzeniami. Zavedenie rozpočtového stropu znamená, že v priebehu ročníka si musia veľmi dobre rozmyslieť, do čoho investujú. V zákulisí sa medzitým špekuluje, že Red Bull je z tohto pohľadu v náročnejšej pozícii, hoci Helmut Marko to odmieta. Správy z Talianska podľa neho nie sú pravdivé.

V oboch šampionátoch to máme veľmi vyrovnané. Ferrari vedie len o šesť, Charles Leclerc o devätnásť bodov pred najbližším konkurentom. Rozdiely sú naozaj minimálne, keď vezmeme do úvahy, že nás čaká ešte osemnásť veľkých cien.

Keďže momentálne sú si v Red Bulle a Ferrari výkonnostne celkom vyrovnaní — Binotto hovorí o deficite maximálne dvoch desatín —, rozhodne vývoj. Podľa šéfa Maranella je jeho tím na tom finančne výrazne lepšie a podľa toho má mať aj viac priestoru na výkonnostné zisky. Talianske médiá dokonca tvrdia, že Red Bullu zostáva už len 25 percent rozpočtu určeného na vývoj.

Športový poradca Red Bullu to však vidí inak. Jeho stajňa má míňať podobný objem peňazí ako súperi, výkonnostné zisky vyzerajú byť také veľké len preto, že inžinieri pri každom balíku znižujú aj hmotnosť monopostu.

“Nemyslím si, že by sme minuli viac. My plánujeme naše vylepšenia tak, aby sme zakaždým znížili aj hmotnosť. Žiaľ, naše auto ešte stále nedosiahlo minimálnu hmotnosť a zrejme na ňu nenarazíme ani pri ďalšom balíku vylepšení,” vysvetľuje Helmut Marko.

Až do Austrálie mal mať Red Bull nadváhu desiatich kíl. Diéta z Imoly pomohla túto hodnotu znížiť. Podľa zákulisných informácií však Red Bull potrebuje nájsť ešte ďalšie štyri kilogramy. Bývalý pretekár nesúhlasí: “To je vaša domnienka.”

Nech je už týchto kilogramov hocikoľko, top prioritou je zbaviť sa ich, čo však stojí peniaze. Ak by ich Red Bull už teraz minul viac ako Ferrari, mohol by mať problém. “Ja si to nemyslím,” kontruje Marko, ktorý sa tiež dopočul, že podľa Binotta jeho stajňa míňa viac, nuž a podľa talianskej odnože motorsport.com dokonca až tri štvrtiny rozpočtu. “Je pravda, že zvýšené náklady na logistiku predstavujú problém, no nie iba pre nás, ale aj pre Ferrari a všetky ostatné tímy.”

Tak či onak, reči o takmer vyčerpanom rozpočte sú “nonsens”. “Nemyslím si, že by sme na tom boli výrazne inak ako Ferrari. Dumám najmä nad tým, aký efekt na nich bude mať to, že Carlos Sainz v tejto sezóne už niekoľkokrát havaroval. To nemôže byť lacné,” poznamenal 79-ročný Rakúšan.

A hoci oba tímy by najradšej pozerali tomu druhému cez plece, Ferrari aj Red Bull majú plnú dôveru v Medzinárodnú automobilovú federáciu, že dokáže ustriehnuť dodržiavanie rozpočtového stropu.

Podľa Marka tak v konečnom dôsledku nerozhodne strop. “S Ferrari sme na jednej úrovni. V budúcnosti sa o rozdiely bude starať to, kto dokáže zo svojho balíka vyťažiť najviac. Naďalej sa tešíme na veľký súboj s Ferrari a vkladáme plnú dôveru vo FIA, že sa o to postará.”

Súvisiace články

Diskusia