logo F1online.sk

Binotto: Red Bull má náskok najviac dve desatiny, minul však oveľa viac

Mattia Binotto
© Scuderia Ferrari Press Office
Milan Kubala
Milan Kubala13. 5. 2022

Red Bull preberá opraty. Po balíčku noviniek, ktorý stajňa predstavila v Imole, sa Maxovi Verstappenovi darí porážať súperov z Maranella. Mattia Binotto však nie je znepokojený a hlási, že rozdiely sú zatiaľ veľmi malé.

Niekoľko aerodynamických noviniek a zníženie hmotnosti monopostu. Toto boli kľúčové vylepšenia, ktoré Red Bull predstavil v Imole. Zatiaľ aj priniesli svoje výsledky; Max Verstappen si z regiónu Emilia Romagna a následne aj z Floridy odniesol maximálny možný počet bodov. Ferrari v pretekoch hrá skôr druhé husle.

Red Bull sa totiž do vývoja pustil s veľkou vervou, zatiaľ čo monopost F1-75 na prvé novinky stále len čaká. Na prvý balík sa môžu tifosi tešiť už na budúci týždeň v Španielsku. Azda aj toto napĺňa Mattiu Binotta pokojom.

“Robí nám starosti výkonnostné hodnotenie a o koľko viac Red Bull vyvíjal v porovnaní s nami? Povedal by som, že nie,” cituje Mattiu Binotta, šéfa Ferrari, portál motorsport.com. “Nemyslím si, že by ten rozdiel bol nejaký obrovský. Ide tu maximálne o dve desatiny sekundy. Nemali by sme navyše zabúdať, že sme si v kvalifikácii vybojovali prvý rad.”

Kvalifikačná rýchlosť bude v pretekovej dvojičke pozostávajúcej zo Španielska a Monaka nesmierne dôležitá. “V kvalifikácii sme mali lepší výkon v porovnaní s Red Bullom. Keď sa teda na víkend pozriem celkovo, nemyslím si, že by medzi Red Bullom a Ferrari boli veľké rozdiely.”

“Ak nám niečo robí starosti, tak ide o to, ako intenzívne vyvíjajú vzhľadom na rozpočtový strop. Ale možno tu nejde ani tak o starosti, skôr dúfame, že v jednej chvíli budú musieť vývoj zastaviť,” nádejá sa Mattia Binotto.

Otázka znie, koľko zo svojich rozpočtov na vývoj už minul Red Bull a koľko toho ešte zostáva Scuderii? Čiastočnú odpoveď na túto zaujímavú otázku ponúkajú divoké mediálne vody Apeninského polostrova. Taliansky motorsport.com sa odrazil od vyjadrení Günthera Steinera, ktorý otvorene povedal, že na sezónny vývoj má vyčlenených približne desať miliónov dolárov. Táto hodnota by mala byť v celom padoku podobná, hoci určite nie rovnaká. Aj podľa nej sa tímy snažia odhadnúť, v akej kondícii je konkurencia.

“Celý čas monitorujeme, aké inovácie Red Bull prináša na každé preteky. Vieme, koľko už toho upravili. Podľa našich odhadov do dnešného dňa minuli výrazne viac z rozpočtu ako my a v jednej chvíli skrátka budú musieť prestať,” vysvetľuje Binotto. “Nemáme peniaze na to, aby sme prinášali novinky na každú veľkú cenu.”

Ferrari sa preto rozhodlo, že prvých päť veľkých cien využije na spoznávanie nového monopostu. Vďaka tomu sa mu nestane, že by si uprostred vývoja uvedomilo, že vyvíja nesprávnym smerom — niečo také by sa teoreticky mohlo prihodiť napríklad Mercedesu, ak by v Barcelone vysvitlo, že koncept s úzkymi bočnicami bude lepšie nahradiť pôvodnou verziou z predsezónnych testov.

Nuž a čo teda majú hovoriť čísla talianskych médií? Red Bull zo svojich približne desiatich miliónov na vývoj údajne minul už viac ako 75 percent. Zo strany červených býkov tak vraj môžeme čakať už len posledné väčšie novinky.

Ako to však pri talianskom motorsporte býva, všetko treba brať s veľkou rezervou. Holandský De Telegraaf tvrdí, že tieto špekulácie sú čistý nezmysel. Red Bull šetrí všade, kde sa dá, vyrába menej náhradných dielov a dokonca na okruh prichádza s menším počtom ľudí.

Podľa Helmuta Marka celkom nesedia ani Binottove vyjadrenia, Red Bull a Ferrari sú si vraj z pohľadu rozpočtu približne vyrovnaní. Platí totiž, že aj keď Scuderia zatiaľ nič nepredstavila, peniaze už do vývoja investovala.