logo F1online.skF1online.sk

Formula 2 našla ďalší „talent“. Cordeel nazbieral v štyroch pretekoch deväť trestných bodov

Amaury Cordeel
© Twitter/Van Amersfoort Racing
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík27. 4. 2022

Formula 2 je nielen nesmierne prestížny juniorský šampionát s množstvom skvelej akcie na trati, ale tiež javiskom, kde sa každoročne objaví nejaký ten pretekár, ktorého „schopnosti“ udivujú nejedného pozorovateľa. V roku 2019 sa svojimi výstrelkami preslávil indický pretekár Mahaveer Raghunathan, vlani sme zas párkrát písali o Talianovi menom Alessio Deledda. V tomto roku je z podobných dôvodov objektom záujmu Belgičan Amaury Cordeel.

Jazdec nového tímu na rošte Van Amersfoort Racing zatiaľ vo Formule 2 príliš nezaujal svojimi výkonmi na trati. Na úvodných dvoch podujatiach v Bahrajne a Saudskej Arábii bol potrestaný hneď trikrát a nazbieral štyri trestné body. V Bahrajne sa mu počas hlavných pretekov podarilo prekročiť rýchlosť v boxoch hneď dvakrát, za čo od komisárov dostal dva desaťsekundové tresty. Za tieto prehrešky však nedostal žiadne trestné body, čo sa teraz ukazuje ako veľmi dôležitá skutočnosť.

O týždeň neskôr v Džidde sa Cordeelovi „zahmlelo pred očami“ opäť, keď sa okolo havarovaného monopostu Logana Sargeanta prehnal vo vysokej rýchlosti, pritom mu trvalo viac ako pol kola, kým si všimol, že v danom mieste boli vyvesené dvojité žlté a neskôr aj červené vlajky. Cordeel neskôr svoju chybu vysvetlil „nepozornosťou“, za čo však čelil nepríjemnej situácii aj jeho tím, ktorý dostal od FIA priamu inštrukciu, aby sa niečo také už v budúcnosti neopakovalo. Amaury za tento veľmi vážny prehrešok dostal až štyri trestné body.

Belgičan potom v saudskoarabskom šprinte havaroval, kvôli čomu vynechal nedeľné hlavné preteky.

Nevyštartoval ani do sobotného šprintu v Imole, keď pri ceste na rošt stratil kontrolu nad svojim monopostom v nájazde do zákruty Aqua Minerali a havaroval.

V hlavných pretekoch si však všetko dokonalo „vynahradil“, keď pokračoval vo svojej žatve. Za 35 kôl nazbieral ďalších päť trestných bodov a je blízko k zákazu štartu. Pridal k tomu aj niekoľko ďalších priestupkov, za ktoré však už trestné body nedostal.

V hlavných pretekoch v Imole bol hneď trikrát penalizovaný za porušenie traťových limitov. V prvom prípade dostal od komisárov päťsekundovú penalizáciu (jeden trestný bod k tomu), v druhom desaťsekundovú (dva trestné body) a v treťom trest prejazdu boxovou uličkou (dva trestné body). Potom nasledoval ďalší desaťsekundový trest za prekročenie maximálnej rýchlosti v boxoch.

Belgičan má jedno šťastie, že za prekračovanie rýchlosti v boxoch sa trestné body neudeľovali. Keby za každý z nich dostal napríklad dva body, nemal by na konte deväť trestných bodov, ale rovných sedemnásť. Dvakrát prekročil rýchlosť v pitlane v Bahrajne a dvakrát aj v Imole. V Taliansku najprv prekročil rýchlosť iba o 3,2 kilometra za hodinu, takže komisári boli zmierliví a udelili iba päťsekundový trest. V druhom prípade to však Cordeel poriadne prepískol a v nájazde do pitlane mu namerali 99,2km/h, pritom maximálna povolená rýchlosť bola iba 60km/h. Tentokrát nasledoval ďalší trest 10 sekúnd stop-and-go. Ako sme však uviedli, za prekročenie rýchlosti v boxoch (ani takto výrazné) sa trestné body neudeľovali.

Okrem toho bol po pretekoch predvolaný ku komisárom za ďalšie priestupky. Prvý sa týkal zastávky v boxoch, za ktorý dostal jeho tím pokutu 2000 eur a Cordeel podmienečnú penalizáciu straty piatich miest na štarte v prípade, že niekedy v priebehu sezóny dôjde k ďalšiemu porušeniu procedúry pri pitstope. Ukázalo sa, že mechanik, ktorý menil ľavú prednú pneumatiku, ju podľa predpisov nepoložil, ale odhodil. Tá sa kotúľala ďalej a zastavil ju mechanik obsluhujúci „lízatko“, ktorým jazdca vypúšťa po úspešnom absolvovaní zastávky. Svoju úlohu si pritom podobným spôsobom nesplnil ani mechanik pri ľavej zadnej pneumatike.

Riešilo sa aj Cordeelovo neodpykanie trestu na 10 sekúnd stop-and-go, čo Amaury vysvetlil tak, že to kvôli neskorému výjazdu safety caru nebolo možné. Komisári ho tak napokon zmenili na 30-sekundovú penalizáciu, čo už bolo beztak bezpredmetné, keďže v cieli strácal celé kolo. Ďalším trestom sa Cordeel vyhol pod podmienkou, že sa pri dodržiavaní predpisov polepší.

„Komisári sa stretli s jazdcom i manažérom tímu, preskúmali porušenie traťových limitov (spolu šesť) a incidenty súvisiace s prekročením rýchlosti v boxoch (spolu dva). Jazdec vysvetlil, že v súvislosti s oneskoreným posúvaním informácií sa pravdepodobne dopustil ďalších porušení ešte pred prijatím varovania o priestupku,“ uvádza sa v správe komisárov.

„Pokiaľ ide o prekročenie rýchlosti v boxoch, jazdec uviedol, že kvôli incidentu v predchádzajúcom priebehu pretekov (nehoda Roya Nissanyho, pozn. red.), došlo k zničeniu tabule s označením rýchlostného limitu pri vjazde do pitlane. Kvôli tomu bol zmätený a nevedel presne, kde sa čiara nachádza a ktorá je tá správna. Za správnu zvolil druhú bielu čiaru a preto začal brzdiť neskoro.“

„Komisári Cordeelovi vysvetlili, že ‚je jeho zodpovednosťou riadiť monopost v rámci limitov trate‘ a ‚opakované priestupky môžu spochybniť jeho schopnosť ovládať monopost.‘ Okrem toho, miesto začiatku pitlane je kritickým bodom a jazdec by mu mal venovať značnú pozornosť. Tabuľa je tam umiestnená iba ako pomôcka. Komisári rozhodli, že v tomto prípade neprijmú žiadne ďalšie opatrenia a jazdec sa zaviazal, že sa v budúcnosti polepší,“ dodáva rozhodnutie.

Súvisiace články

Diskusia