logo F1online.sk

Cez sviatky sme pracovali veľmi tvrdo, hovorí pred Imolou Wolff

Toto Wolff
© Twitter/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík21. 4. 2022

Aj na tretích pretekoch sezóny v Austrálii bola strata Mercedesu na čelo štartového poľa obrovská. Tímu zahral do karát charakter okruhu i jeho povrch, no aj po dvoch safety caroch sa strata Georgea Russella v cieli vyšplhala na 25 sekúnd. Obhajcom titulu by mala Imola svojim hladkým asfaltom a pomalými zákrutami sadnúť najviac z doterajších štyroch podujatí. Navyše, boss stajne Toto Wolff naznačil aj nasadenie nejakých vylepšení monopostu W13.

Mercedes je pred štartom každého víkendu tak trochu Enigmou. Podarilo sa inžinierom pri analýze dát nájsť niečo, čo Lewisovi Hamiltonovi a Georgeovi Russellovi pomôže posunúť sa vpred? Nájde tím niečo vo svojom boji s poskakovaním? Prvé tri podujatia nepriniesli žiadny zásadný posun, ale v Imole sa to môže zmeniť.

„Vieme, že v súčasnosti nemáme také tempo, ako Ferrari alebo Red Bull. Tvrdo však pracujeme na tom, aby sme zredukovali ich náskok a bolo brilantné sledovať, ako všetci v továrňach ťahajú za jeden koniec povrazu, aby to dosiahli,“ povedal Wolff.

Víkend v Imole bude šprintový a možno aj daždivý, takže tímy sa zdráhajú nasadiť veľký balík vylepšení. Red Bull a Ferrari už naznačili, že prinesú niečo menšie, AlphaTauri zas má priniesť signifikantné upgrady. Čo-to naznačil aj Wolff.

„Počas veľkonočného víkendu odviedli ľudia v továrni množstvo tvrdej práce, aby prišli s vylepšeniami a pripravili ich na ďalšie preteky. To svedčí o odhodlanosti tohto tímu obrátiť súčasnú situáciu v náš prospech,“ hovorí Wolff.

„Samozrejme, musíme byť realistickí, nejaký čas nám potrvá, kým dosiahneme požadované výsledky, ale na každých pretekoch sa toho snažíme naučiť čo najviac a nájsť cesty, ktoré nás posunú vpred,“ dodal Wolff.

K prvému „šprintovému“ víkendu sa minulý týždeň v tradičnom debrífingu po Veľkej cene Austrálie vyjadril aj hlavný stratég Mercedesu James Vowles. „V Imole to bude náročný víkend. Čaká nás prvý šprint v sezóne, takže miesto obvyklého prvého, druhého a tretieho tréningu, máme na vylepšenie výkonnosti monopostu iba jeden. Tento jeden tréning predurčí, čo sa stane v kvalifikácii a pretekoch. Budeme tak limitovaní z hľadiska toho, čo sa môžeme naučiť a čo môžeme dosiahnuť.“

„So začiatkom európskej časti sezóny budú tímy prinášať viac vylepšení a predpokladám, že uvidíte postupný vývoj našich súperov. Musíme sa uistiť, že my s tým prinajmenšom dokážeme udržať krok,“ dodal Vowles.

Súvisiace články