logo F1online.sk

Ferrari nebude riskovať nasadenie vylepšení v Imole

Mattia Binotto, Charles Leclerc a Laurent Mekies
© Scuderia Ferrari Press Office
Milan Kubala
Milan Kubala11. 4. 2022

Pri pohľade na aktuálne rozloženie síl v štartovom poli Ferrari azda ani žiadne vylepšenia nepotrebuje. Mercedes stráca niekoľko desatín na jedno kolo, Red Bull má zas veľké problémy so spoľahlivosťou. Fanúšikovia talianskej stajne sa však na balíček noviniek určite nevedia dočkať; čím výraznejšie sa Scuderia odtrhne od zvyšku sveta, tým je menšia pravdepodobnosť, že sa to skončí ako v rokoch 2017 a 2018. Mattia Binotto nateraz priaznivcov pripravuje na to, že ešte budú musieť vyčkať.

Šéf maranellskej stajne už vo februári avizoval, že približne prvých štyri-päť veľkých cien bude v prvom rade o zbieraní dát a spoznávaní auta. Na týchto poznatkoch má byť postavený intrasezónny vývoj, čo zvýši šancu, že nasadené vylepšenia budú naozaj aj fungovať a nepôjde o vyhodené peniaze.

Ferrari má v tomto smere o čosi ľahšiu úlohu. Inžinieri sa totiž pri vývoji tohtoročného monopostu zamerali na to, aby bolo jeho pracovné okno čo najširšie — Ferrari tak nemusí stráviť celé hodiny analýzou dát, aby auto s označením F1-75 optimálne nastavilo, a bude mať viac priestoru aj pri ďalšom vývoji.

Nuž a pridajme k tomu fakt, že pre plánované vylepšenie difúzora má už červený tím prvé dáta; experimentálnu verziu nasadil v prvom piatkovom tréningu na monoposte Charlesa Leclerca.

Scuderia je v kurze a po troch veľkých cenách na naozaj najlepšej ceste za titulom. Aj Mattia Binotto priznáva, že je milo prekvapený. “Áno, určite sme prekvapení, aj keď sme na tomto projekte pracovali veľmi tvrdo, bola to naša top priorita. Samozrejme, viem, že máme dobrý tím, a preto mi bolo jasné, že sa v porovnaní s predchádzajúcimi rokmi zlepšíme. Verili sme v silný štart do ročníka.”

“Zimné testy ukázali, že máme dobré auto. Určite sme však nečakali, že zažijeme taký silný štart do sezóny, hoci niektoré podujatia ukázali, že rozdiel medzi nami a našimi súpermi môže byť veľmi drobný. Som si istý, že v nadchádzajúcich týždňoch uvidíme veľký boj o čelo,” uvažuje 52-ročný rodák z Lausanne.

Teraz budeme musieť v boji o titul začať počítať aj s formou jednotlivých tímov a vylepšeniami, ktoré na jednotlivých víkendoch predstavia. Už čoskoro sa nám to totiž rozbehne, európska časť sezóny je priamo pred nami.

Ferrari však pre domácich fanúšikov v Imole nechystá žiadne veľké prekvapenie a Binotto má aj vysvetlenie, prečo si balík radšej odložia na neskôr. Čaká nás totiž šprintový víkend. “Imola je ťažký víkend z pohľadu nasadenia nových komponentov na auto. V tréningu sa musíte plne koncentrovať na kvalifikáciu, ktorá sa ide hneď popoludní. Z tohto dôvodu tam neprinesieme veľa nových vecí.” Tak či onak, tento víkend by mohol Scuderii a jej ľahko nastaviteľnému autu sadnúť ako riť na šerbeľ.

Ale: možno by sa patrilo zmierniť aspoň poskakovanie, ktoré zažívali Leclerc so Sainzom v Austrálii, hoci podľa niektorých inžinierov v padoku to nie je až taký problém. Ferrari totižto na rozdiel od ostatných poskakuje s nízkou frekvenciou, čo nikomu nerobí veľké starosti — poskakovanie zmizne najneskôr v momente zatočenia do zákruty, kým taký Mercedes si ho prenesie až priamo do nej.

“Pokúsime sa minimalizovať naše problémy, pretože to vplýva na naše výkony,” dopĺňa Binotto na margo poskakovania. “Ale výraznejšie vylepšenia predstavíme až neskôr.”