Ferrari pozastavilo spoluprácu so spoločnosťou Kaspersky | Magazín F1 - F1online.sk

Ferrari pozastavilo spoluprácu so spoločnosťou Kaspersky

fotka k článku undefined
zdroj: Scuderia Ferrari Press Office

Nadnárodná spoločnosť Kaspersky Lab, ktorej predmetom podnikania je vývoj ochranného softvéru, už nie je sponzorom tímu Scuderia Ferrari. Obe strany sa rozhodli na neurčito pozastaviť spoluprácu. Všetky jej logá už v Bahrajne zmizli z lakovania a oblečenia talianskej stajne.

Ferrari sa najprv nechcelo tejto nadnárodnej spoločnosti zbaviť. Firma Kaspersky síce vznikla a sídli v Moskve, no za vyše 25 rokov jej existencie sa z nej stala medzinárodná firma s dcérskymi spoločnosťami a regionálnymi útvarmi v Amerike, Ázii aj Európe. Scuderia sa aj preto spočiatku obhajovala, že Kaspersky nie je tak celkom ruská firma.

Jej stanovisko sa však krátko pred Veľkou cenou Bahrajnu zmenilo. Prispela k tomu zrejme aj skutočnosť, že pred produktmi tejto spoločnosti upozornili viaceré autority na západe. Kaspersky už bolo v minulosti spájané s ruskou vládnou garnitúrou a Nemecký federálny úrad pre informačnú bezpečnosť nedávno varoval, že spoločnosť by mohla byť nútená prostredníctvom svojich produktov podniknúť „ofenzívne kybernetické operácie“.

„Spolupráca je na základe spoločného rozhodnutia oboch strán pozastavená,“ stručne potvrdilo Ferrari prostredníctvom svojho hovorcu s dodatkom, že Scuderia naďalej „monitoruje situáciu“ na východ od slovenských hraníc.

Ruská stopa sa tak z pôdy globálneho motoršportu naďalej vytráca. Problémom je, že väčšina veľkých ruských spoločností je nejakým spôsobom prepojená na súčasnú vládnu garnitúru okolo Vladimira Putina. Platí to pre Kaspersky a platí to aj o spoločnosti Uralkali, s ktorou sa nedávno rozišiel tím Haas.

Ďalšími príkladmi sú tím G-Drive Racing vo vytrvalostnom šampionáte, ktorého patrónom nebol nik iný ako ropný gigant Gazprom. V problémoch sa ocitli aj pretekári, ktorí patrili do programu SMP Racing. Ten má „pod palcom“ petrohradský klan Rotenbergovcov, ktorí financovali napríklad kariéru juniora Ferrari Roberta Švarcmana alebo bývalého pilota Williamsu Sergeja Sirotkina. Pilot Formuly 3 Alexander Smoljar si ako jeden z mála dokázal svoje miesto udržať. Mimochodom, Rotenbergovci majú veľký vplyv aj na dianie v ruskom hokeji.