Podľa Hilla je až smiešne, ako v piatok poskakovalo Hamiltonovo auto | Magazín F1 - F1online.sk

Podľa Hilla je až smiešne, ako v piatok poskakovalo Hamiltonovo auto

fotka k článku undefined
zdroj: Mercedes/LAT Images

Viacero tímov ešte stále hľadá liek na jeden z najväčších problémov predsezónneho obdobia. Monoposty aj naďalej poskakujú, niektoré viac, iné menej. Od brilantného Mercedesu by sme očakávali, že túto záležitosť vyrieši ako prvý, no piatkové tréningy ukázali, že realita je o čosi menej príťažlivá.

A možno by sme mali povedať oveľa menej príťažlivá. Keď totiž majster sveta z roku 1996 Damon Hill sledoval jazdu Lewisa Hamiltona, len si neveriacky pretieral oči. Monopost W13 rútiac sa do prvej zákruty vzbudzoval dojem neposlušnosti — videli sme aj niekoľko prebrzdení.

“Je možné, že robili veľkú zmenu v nastaveniach, a preto vyšli na trať neskoro, ale nezafungovalo im to,” zdôvodňoval Hamiltonovo vysedávanie v garáži Damon Hill. Ani po zotmení sa situácia na jeho strane garáže nezlepšila. “Na jeho palubnej kamere ste mohli vidieť, že ho to poriadne hádzalo. Otázka znie, či vôbec niečo videl!”

Keď sa monopost začne chvieť a pilot pocíti vibrácie, mnohokrát sa začne sťažovať aj na viditeľnosť smerom dopredu, o snahe spozorovať niečo v spätných zrkadlách sa ani nemusíme baviť. A kým poskakovanie nevytvára vibrácie s takou frekvenciou ako napríklad prebrzdená pneumatika, stále môže pilotovi sťažiť trafenie brzdného bodu.

“Keď sa začne rýchlosť zvyšovať, začne sa zrýchľovať aj to kmitanie. Je pravda, že občas narazíte na nejaký hrboľ, ale toto bolo až smiešne. Úplne sa to vymklo kontrole — vzduch sa odtŕhal a auto sa dvíhalo,” opisuje svoje pozorovania spolukomentátor britskej Sky.

Monopost Georgea Russella poskakoval tiež, ale nie až do takej miery ako u jeho tímového kolegu. “U Georgea to nevyzeralo tak zle, jeho problémy neboli až také rozsiahle.” Mercedes potvrdil, že jeho piloti skúšali rôzne nastavenia a podľa Lewisa Hamiltona sa v piatok veľmi neposunuli.

Brit zrejme dostal za úlohu preveriť slepú uličku. “Mercedes bude tie nastavenia porovnávať, možno je to spôsobené nimi, možno je v tom niečo iné. Ak by ste mali rovnaké nastavenia a jedno auto by poskakovalo, zatiaľ čo to druhé nie, tak ešte len vtedy by ste mali ozajstný problém!”

V sobotu budeme určite pozorne sledovať výkony Mercedesu, no najviac nás bude zaujímať boj o úplné čelo. Tu sa nám schyľuje k súboju Red Bullu a Ferrari. Ak by si mal na niekoho staviť Damon Hill, zrejme by to bol Max Verstappen.

“Môže to byť veľmi tesné,” uvažuje Hill. “Aj tak si však myslím, že Red Bull má ešte čosi v rukáve, čo nám zatiaľ neodhalil. Pre Maxa to vyzeralo byť až príliš ľahké. Keď všetci ostatní boli rýchli, vyšiel na trať Max a bum! Opäť bol tam!”