Vo veternom tuneli už máme pripravené úplne iné auto, znie z Aston Martinu | Magazín F1 - F1online.sk

Vo veternom tuneli už máme pripravené úplne iné auto, znie z Aston Martinu

fotka k článku undefined
zdroj: Aston Martin

Vedia už teraz v Aston Martine, že sa vydali nesprávnou cestou? Slová riaditeľa tímu pre výkonnosť monopostov Toma McCullougha znejú trochu zvláštne, keď uvážime, že máme za sebou len šesť testovacích dní. Vzdáva sa Aston Martin svojho konceptu a skúma nové vývojové cesty? Podľa McCullougha to však platí rovnako pre všetky tímy na rošte.

Aston Martin predstavil monopost AMR22 ako prvý (Haas pred ním ukázal „iba“ lakovanie) a pochválil sa aj tým, že toto je ich skutočné auto. So širokými bočnicami a tiež širokou „coke bottle“ však príliš nepresvedčili. Ostatné tímy ukázali omnoho štíhlejšie zadné časti, omnoho prepracovanejšie bočnice a taký Mercedes ani nemusíme komentovať.

Spôsobili pohľady na dizajny súperov „mokré podpazušia“ u inžinierov v Silverstone? Nuž, podľa McCullougha to je úplne normálne, ale faktom je, že Aston Martin nepredviedol v Barcelone a Bahrajne nič svetoborné. Vedia už teraz, že sa vydali zlou cestou?

„Monopost, ktorý vidíte teraz, sa ani trochu nepodobá tomu, ktorý máme vo veternom tuneli,“ povedal Tom McCullough. „A som si istý, že to platí pre každého na rošte.“

„Svoje auto prispôsobujete, optimalizujete a objaví sa určitý prvok toho, že tento alebo tamten monopost súpera je silný a zároveň nasleduje vývojovú cestu, ktorú sme už predtým skúmali tak nejak napol. Poďme teda znovu preskúmať dáta, ktoré už máme.“

„Ako už predtým povedal Andy Green (technický riaditeľ Aston Martinu, pozn. red.), snažili sme sa s našim autom nezablúdiť do slepej uličky. Zo všetkých možných riešení, od usporiadania po filozofiu, sme chceli mať trochu slobody a neuzavrieť sa len s jedným riešením. Preto sme otvorení konvergencii a myslím si, že to platí pre všetky tímy. Časom nastane určitý prvok zbližovania dizajnov,“ dodal McCullough.

Tieto slová znejú trochu zvláštne a konkurencia nič také nehlási, čo však samozrejme neznamená, že radikálne zmeny nechystá. Napríklad vo Ferrari povedali, že v úvodných pretekoch sa sústredia hlavne na optimalizáciu. Tímy musia svoje koncepty najprv patrične preskúmať a až potom prísť s radikálnymi rozhodnutiami, hoci ich vývoj je rozplánovaný na dlhé mesiace dopredu.

Žeby pohľad na „bezbočnicovú“ W13 naplnil Aston Martin presvedčením, že toto chcú aj na AMR22? „Nemali sme ani tušenie, že Mercedes príde s niečím takým. Nezdieľame spolu také informácie. Rovnaké máme zadné zavesenie, prevodovku a hydrauliku,“ hovorí McCullough.

„Celá tá chladiaca stránka nemá nič spoločné s našimi znalosťami. Myslím, že v zásade u Mercedesu vidíte odlišné usporiadanie chladičov,“ dodal McCullough.