Wolff o Drive to Survive: Prekrúcajú a skladajú si príbehy, ktoré sa nestali
Seriál Drive to Survive od Netflixu zohráva kľúčovú úlohu pri posilňovaní marketingovej značky Formuly 1. Práve dnes má premiéru štvrtá séria tohto úspešného seriálu. S jeho úspechom však prichádza aj kritika a treba povedať, že oprávnená. Napríklad Max Verstappen odmietol účasť v štvrtej sérii, pretože podľa jeho názoru si producenti vytvárajú „falošné príbehy“. S podobným názorom prišiel aj šéf Mercedesu Toto Wolff.
Niečo také nezaznelo ani zďaleka po prvý raz. Napríklad Kevinovi Magnussenovi sa pred dvoma rokmi nepozdávalo, ako Netflix vyobrazil jeho vzťah s Romainom Grosjeanom. Pridali sa aj mnohí ďalší a zatiaľ najráznejšie proti Drive to Survive zakročil Max Verstappen, ktorého vo štvrtej sérii (pojednáva o jeho majstrovskej sezóne) neuvidíme vôbec a všetku „prácu“ musel odviesť jeho šéf Christian Horner.
Šéf Mercedesu Toto Wolff pred premiérou novej série takisto vyslovil pár úprimných slov na adresu tohto seriálu. „Sledujem Drive to Survive – prvá epizóda, druhá epizóda – a neznášam to,“ spomína Rakúšan na svoj úplne prvý kontakt so seriálom v čase, keď sa ho Mercedes ešte nezúčastňoval.
„Teraz sa ho sami zúčastňujeme. Postupne sme dospeli až k vlastnej účasti v Drive to Survive. Nikdy som na seba nechcel mať namierenú kameru, ale je to súčasť mojej práce a musím hovoriť o autách a obchodnej stránke Formuly 1. Uvedomíte si, že Formula 1 rastie na celom svete a získava nové publikum, hlavne z radov mladších,“ hovorí Wolff, ktorého vzťah s hlavným rivalom Christianom Hornerom je tiež nedielnou súčasťou štvrtej série a sám hovorí, že je až „desivé, ako blízko k sebe tie kamery púšťajú“.
„Neznášate ten pohľad na seba. Producenti prekrúcajú príbehy a poskladajú do seba veci, ktoré sa nestali. Ako človek, ktorý sa na to pozerá zvnútra si poviete: ‚Nuž, tak toto vyzerá inak, než to v skutočnosti bolo.‘ Vytvárame však zábavu a toto je nový obraz zábavy,“ dodal viedenský rodák.