Vettel: Toto auto je úplne iné zviera, treba ho aj inak skrotiť | Magazín F1 - F1online.sk

Vettel: Toto auto je úplne iné zviera, treba ho aj inak skrotiť

fotka k článku undefined
zdroj: Aston Martin

Piloti majú za sebou prvé hodiny za volantmi nových monopostov. Väčšina už otvorene hovorí o tom, že aby z nich dostala maximum, bude musieť upraviť svoj jazdecký štýl. Sebastian Vettel len prikyvuje, nové auto je podľa neho úplne iný “živočíšny druh” ako jeho predchodca.

Sebastian Vettel neuzavrel barcelonské testy tak, ako by si želal. Aston Martin zaznamenal únik oleja, po ktorom sa vznietila zadná časť auta. Monopost sa nepodarilo dať dokopy pred skončením jázd, a tak popoludní tím zo Silverstonu neodjazdil ani kilometer.

Uplynulé tri dni boli aj napriek tomu bohaté na poznatky. “Ak mám byť úprimný, je toho strašne veľa, čo musíme pochopiť,” hodnotí Sebastian Vettel. “Toto je úplne iné zviera, ktoré treba krotiť iným spôsobom — treba ho inak ovládať, ale aj nastavovať. Vyskúšali sme si pár vecí. Podobne ako ostatní čelíme veľkým výzvam a problémom. Áno, potrebujeme nájsť riešenia.”

“V aute sa toho ešte stále musím veľa naučiť, monopost totiž chce, aby ste ho ovládali inak. Skúšam rôzne jazdecké štýly, robím, čo sa dá. Zároveň sa však hráme aj s autom, snažíme sa odstraňovať problémy, prekonávať výzvy, hľadať riešenia. Máme pred sebou veľa práce,” avizuje štvornásobný majster sveta.

Vyzerá to tak, že mnohé tímy budú ešte aj prvé veľké ceny tejto sezóny vnímať skôr ako predĺženie testov. Vettel tvrdí, že v jeho tíme ešte netušia, kedy budú mať veci pod kontrolou. “Všetci pracujú na plný plyn, no musíme vyliezť na poriadne strmú a vysokú horu. Nemôžem povedať, že by sme už videli jej vrchol, ale táto výzva ma baví. Veríme, že jedného dňa sa na ten vrchol dostaneme, dúfame, že ešte pred sezónou.”

“Aj tak to bude dlhý rok, a teraz sme všetci na jednej lodi. Všetci sa učíme o nových autách a máme isté problémy. Avšak, zatiaľ to ide dobre,” vyhodnotil Nemec, ktorému patrí siedmy najlepší čas celých barcelonských testov. Rýchlejšie boli len Mercedesy, Red Bully, Lando Norris a Charles Leclerc.

Sebastian Vettel už okúsil viacero technických ér; prvé preteky odjazdil už v roku 2007, zažil teda aj veľké prepisovanie pravidiel v rokoch 2009 a 2014. V padoku patrí medzi tých najskúsenejších, no to neznamená, že to má ľahké.

“Je to úplne iné, v aute sedíte v úplne inej pozícii. Vnímate to inak, pretože kolesá sú väčšie a nad nimi je ešte deflektor. Na takéto veci si zvyknete dosť rýchlo, no ako som povedal, jazda je iná. Stále sa s tým hrám,” pokračoval Vettel. “Samozrejme, nie každé kolo je rovnaké. Musíte si múdro vyberať boje, do ktorých sa pustíte. Celkovo sa tam však dostávame, ale neviem, kde sa momentálne nachádzame.”

Po návrate prísavného efektu sa viacero tímov borí s problémami. Autá majú vo vysokých rýchlostiach problém udržať si stabilnú úroveň prítlaku, čo na barcelonskej rovinke viedlo k ich poskakovaniu. Niektoré stajne si pri tom poškodili podlahy.

“Samozrejme, auto chce byť čo najnižšie pri zemi, čo je zmena v porovnaní s minulosťou. Na rovinke sme videli, že autá trochu poskakujú hore a dolu. My máme jedno z nich,” pripustil Vettel. “Stále sme len uprostred učenia sa. V tejto fáze je ťažké zhodnotiť, či sme na tom lepšie alebo horšie ako ostatní.”