Binotto: Sme outsider, žiadny favorit | Magazín F1 - F1online.sk

Binotto: Sme outsider, žiadny favorit

fotka k článku undefined
zdroj: Twitter/Scuderia Ferrari

Ferrari na tohtoročných predsezónnych testoch určite zaujalo, čo jeho súperi hneď využili, aby na nich prehodili nechcený status najväčšieho favorita. Minimálne z pohľadu spoľahlivosti a usilovnosti je výkon Scuderie určite povzbudivý, z pohľadu výkonnosti by sme však dosahované časy nemali brať vážne. Šéf Ferrari Mattia Binotto nepovažuje svoju stajňu za žiadneho favorita.

Ferrari bolo v doterajšom priebehu veľmi spoľahlivé a aktívne. To viedlo viacerých zástupcov Red Bullu a hlavne Mercedesu k tomu, aby Scuderiu pasovali do roly nového favorita. Veď vďaka výsledkom v roku 2020 mohli vlani stráviť vo veternom tuneli viac času než dva majstrovské tímy.

Na otázku, akú výhodu mohlo Ferrari zo svojho šiesteho miesta v roku 2020 vyťažiť, odpovedal šéf Ferrari Mattia Binotto: „Ak sa pozriete na ten čas, ktorý sme získali, môže to byť ekvivalent najviac zopár voľných tréningov. Ak odvediete naozaj dobrú prácu, môže to byť tak desatina na kolo.“

„Potom je to už o tom, ako si nastavíte vaše priority a akí dokážete byť efektívni. Ak sa pozriete na silu Red Bullu a Mercedesu v minulom roku, je jasné, že tieto tímy sú veľmi, veľmi silné. Myslím si, že nové pravidlá sú tu aj preto, aby pomohli tým menej efektívnym,“ hovorí švajčiarsky rodák.

„Pre Ferrari bolo dôležité, aby sme sa zamerali prioritne na monopost pre rok 2022. Vždy sme hovorili, že je to dobrá príležitosť. Teraz sme na trati a učíme sa. Ako z toho budeme ťažiť, to nám prezradia nasledujúce mesiace, nie nasledujúci deň.“

„Podľa mňa potrvá štyri alebo päť pretekov, kým uvidíme plný potenciál týchto monopostov, pretože sa toho treba veľa naučiť, mnohému sa prispôsobiť a mnoho vyriešiť. Počkajme si a uvidíme. Úprimne, myslím si, že nie sme najsilnejší tím. Stále sme outsider, žiadny favorit,“ prehlásil Binotto.

Ferrari však beztak bolo najaktívnejším tímom prvých dvoch dní testov. Scuderia odjazdila najviac kôl a jej piloti sa zakaždým pohybovali na čele. „Je ešte stále priskoro. Samozrejme, je skvelé jazdiť konzistentne, pretože máte čas sa naučiť o aute nové veci. A čím viac kôl odjazdíte, tým viac dát pozbierate.“

„Posudzovať tempo je však veľmi predčasné. Ja vidím len to, že všetky tímy sú blízko seba, čo bol aj jeden z cieľov nových pravidiel, a to napriek tomu, že dizajny sú značne odlišné. V časoch však nie sú také veľké rozdiely ako v dizajnoch,“ dodal.