logo F1online.skF1online.sk

Vo Ferrari sú pripravení „dokonca aj kopírovať“

Mattia Binotto
© Scuderia Ferrari Press Office
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík21. 2. 2022

Sezóna, aká ešte nebola. Treba zodpovedať priam nekonečné množstvo otázok a jednou z najdôležitejších je, vráti sa Ferrari späť do boja o titul? Mercedes a Red Bull už pomaličky prehadzujú pozíciu „čierneho koňa“ na tím z Maranella, kde to však rozhodne odmietajú.

Ich nový monopost však určite zaujal. Jeho vonkajší vzhľad si vyslúžil tie najvyššie známky, jeho konštrukcia však už nie. Nové auto je iné, je agresívne a predstavuje odlišný prístup. „Pri pohľade na nové pravidlá je jasné, že rozdielne koncepty sa medzi tímami vyskytnúť môžu,“ povedal šéf tímu Mattia Binotto.

Konkurenti Mercedes a Red Bull dianie v Maranelle pozorne sledujú a snažia sa využiť každú príležitosť, ktorou môžu zhodiť zo seba tlak. Christian Horner napríklad povedal, že z Ferrari sa ozývajú „pozitívne hlasy“ a Toto Wolff zas, že vďaka možnosti stráviť viac času vo veternom tuneli, získalo Ferrari k dobru „pár desatín“.

Úlohou Binotta teraz je ten tlak odbúrať a neprestajne popierať pozíciu Ferrari ako jedného z favoritov. „Nemyslím si, že sme favoriti,“ odkázal švajčiarsky rodák.

„My nie sme majstri sveta, tituly získali v minulom roku iní, či už jazdecký alebo konštruktérsky. Boli pritom oveľa silnejší než my a sezónu zakončili so solídnym náskokom,“ hovorí Binotto.

„Prečo o nás také veci hovoria? Myslím si, že v prvom rade sa chcú zbaviť tlaku. Pokiaľ ide o nás, tak je pravdou, že sme postavili nádherné auto. To však ešte neznamená, že bude aj rýchle,“ dodal.

V tomto roku nás celkom iste čaká vývojová naháňačka. Tímy toho budú chcieť zistiť čo najviac o súperoch a zároveň zahaliť vlastné tajomstvá. Najprv však musíme prísť na to, ktorý koncept je vlastne ten najlepší. „Bude nevyhnutné sledovať a možno dokonca aj kopírovať riešenia súperov. Tie je následne potrebné nasadiť čo najskôr,“ prehlásil boss Scuderie.

„Zo začiatku sezóny bude prebiehať horúčkovitý vývoj. Najrýchlejšie auto na štarte nového ročníka nemusí byť nevyhnutne najrýchlejšie aj po piatich alebo šiestich pretekoch,“ dodal Binotto.

Súvisiace články

Diskusia